Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Alchemia: przybywa wyrobów wysokomarżowych

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
10-09-2014 11:57
Alchemia: przybywa wyrobów wysokomarżowych

Fot PTWP (Andrzej Wawok)

Pierwsze półrocze 2014 grupa kapitałowa Alchemia zakończyła z niższymi przychodami, ale ograniczenie kosztów pozwoliło wypracować zysk netto. Rośnie produkcja i sprzedaż wyrobów zapewniających wyższą marżę.

W I półroczu 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży stalowej Grupy Alchemia wyniosły 503,073 mln zł. Od poziomu osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego była nieznacznie niższa. Obniżenie poziomu kosztów pozwoliło natomiast osiągnąć wyższy zysk operacyjny, który wyniósł 2,606 mln złotych. Grupa zamknęła pierwsze półrocze 2014 zyskiem netto 0,542 mln złotych, w porównaniu do straty w analogicznym okresie ubiegłego roku, przekraczającej 2,3 mln zł. Drugi kwartał pozwolił na odrobienie strat i zamknięcie półrocza na plusie.
Sprzedaż grupy kapitałowej Alchemia w II kwartale 2014 utrzymywała się na poziomie stabilnym, porównywalnym do I kwartału roku. Dominująca w grupie spółka Alchemia S.A. była skoncentrowana na dopasowaniu mocy produkcyjnych do poziomu pozyskiwanych zamówień, co się wiąże z redukcją kosztów wytworzenia. Podjęte działania pozwoliły na koniec drugiego kwartału poprawić zysk operacyjny. W większości mają one charakter stały a część efektów redukcji kosztów pojawi się również w trzecim kwartale 2014, co pozwala myśleć o dalszej poprawie wyników grupy.

- Obserwujemy delikatną poprawę sytuacji na rynku stalowych rur bez szwu, i stopniowy wzrost zamówień na rynku polskim. Zgodnie z zapowiedziami zwiększamy udział sprzedaży rur okładzinowych dla sektora Oil Country Tubular Goods (OCT), które pozwalają osiągnąć satysfakcjonujące marże - mówi Karina Wściubiak-Hankó, prezes zarządu Alchemia SA. Sprzedaż rur dla OCTG w II kwartale 2014 wyniosła 2910 ton, co stanowi prawie potrojenie sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku.

Jeden z trzech zakładów Alchemii, Walcownia Rur Andrzej zanotowała wzrost sprzedaży rur kotłowych dla przemysłu energetycznego. Mimo atrakcyjnej marżowości tych produktów, zaobserwowano znaczny spadek cen na rynku i silną presję cenową ze strony klientów. Sprzedaż rur kotłowych była przeznaczona przede wszystkim na rynek polski i rynki Unii Europejskiej, ale spółka prowadziła także projekty zmierzające do zdobycia pozycji na rynkach Ameryki Północnej i Afryki.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP