Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Alchemia: zmniejszenie inwestycji, wzmocnienie działu sprzedaży

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
26-07-2013 05:41
Alchemia: zmniejszenie inwestycji, wzmocnienie działu sprzedaży
Fot. (mat. pras. Alchemia)

W tym roku sytuacja rynkowa ustabilizowała się na niskim poziomie i w tym roku na takim pozostanie. Jeżeli w drugiej połowie roku nastąpi ożywienie, to będzie na tyle małe, że trudno je nazwać poprawą koniunktury - uważa Rafał Regulski, wiceprezes i dyrektor finansowy Alchemii.

W I półroczu sprzedaliśmy ok. 65 tys. ton produktów stalowych z zakładów rurowych. Podjęte przez nas działania powinny przynieść zwiększone wolumeny sprzedażowe w II półroczu w stosunku do sprzedaży I półrocza przynajmniej o 10 proc. - powiedział Rafał Regulski w wywiadzie dla PAP. Udział Alchemii w polskim rynku rur stalowych wynosi ok. 50 proc.
Zdaniem Regulskiego rynek stali po załamaniu w drugiej połowie 2012 ustabilizował się. - Obecnie ceny produktów są na niskim poziomie, ale nie ma już presji na ich dalsze obniżanie. Ceny surowca na rynku spadają, co przy stabilizujących się cenach produktów pozwala nam nieco zwiększyć marże. Dynamika zamówień w ujęciu miesięcznym jest na stabilnym poziomie - powiedział Regulski, dodając, że rynek pozostanie w stagnacji przez cały 2013 r.

W II połowie roku, jeżeli nastąpi ożywienie, to będzie ono nieznaczne i bardzo stopniowe. Nie można tego nazwać poprawą koniunktury. Opóźniające się inwestycje w energetyce nie poprawiają tej sytuacji - uważa Regulski.

Wiceprezesa Alchemii skorygował przy tym kwietniowe zapowiedzi dotyczące tegorocznych inwestycji. Jego zdaniem obecnie nie jest celowe dokonywanie inwestycji w nowe technologie zwiększające moce produkcyjne. - Dlatego planujemy, że ograniczymy tę kategorię nakładów, a na inwestycje wydamy w 2013 r. łącznie 13-15 mln PLN, wobec zakładanych pierwotnie 23 mln PLN - powiedział Regulski, wyjaśniając, że prowadzone będą tylko inwestycje prooszczędnościowe, konieczne z punktu widzenia procesu produkcyjnego. Do połowy roku Alchemia zrealizowała ok. 40 proc. z tego ograniczonego planu inwestycji.

Alchemia stawia na rozbudowę segmentu handlowego. - Chcemy zwiększyć sprzedaż bezpośrednio do klientów. Obecnie w zespole sprzedażowym zatrudniamy ok. 50 osób. Pozwala nam to na lepszą penetrację rynku oraz uzyskiwanie wyższej marży ze sprzedaży - powiedział Regulski.

Kolejnym celem jest długoterminowe zapewnienie dostaw surowca. - W tym celu negocjujemy przedłużenie obowiązującej do końca 2014 r. umowy z ArcelorMittal na zaopatrzenie Huty Bankowa. Chcemy rozszerzyć zakres dostaw także na inne zakłady - zapowiada Rafał Regulski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP