PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Alumetal chce podwoić sprzedaż

Autor: WNP.PL (PIM)
25-06-2014 11:26

Poprawa sytuacji przemysłu motoryzacyjnego i stałe zwiększanie udziału aluminium w budowie aut powodują, że Alumetal zakłada niemal podwojenie sprzedaży do roku 2018. Spółka ma jeszcze niewykorzystane moce produkcyjne w zakładzie w Nowej Soli, ale myśli też o kolejnych.

Alumetal przygotowuje się do pierwszej publicznej oferty i wejścia na giełdę - niedawno opublikował prospekt emisyjny. Oferta obejmuje do 4.606.158 istniejących akcji oferowanych przez Alu Holdings z Luksemburga, stanowiących do 30,55 proc. udziału w kapitale zakładowym i głosach na walnym zgromadzeniu spółki, ale możliwa jest sprzedaż kolejnych udziałów tego akcjonariusza - do 3.770.342 akcji stanowiących do 25,01 proc. kapitału zakładowego i głosów na walnym zgromadzeniu spółki.
- Nasza strategia zakłada uzyskiwanie wzrostu sprzedaży z ok. 127 tys. ton w 2013 r. do poziomu około 210 tys. ton w 2018 r. co będzie stanowiło wzrost w tempie szybszym niż zakładany przez nas wzrost rynku w tym okresie i powinno zapewnić nam osiągnięcie pozycji czołowego producenta aluminiowych stopów odlewniczych i stopów wstępnych w Europie. Sądzimy, że dążenie do zwiększanie sprzedaży, przy jednoczesnym skoncentrowaniu się na produktach o wyższej marży, będzie w dalszym ciągu systematycznie znajdować pozytywne odzwierciedlenie w wynikach finansowych Grupy. Wierzę, że nasze przewagi konkurencyjne oraz przyjęta strategia wzrostu wraz z polityką dywidendową, zakładającą wypłatę dywidendy na poziomie około 50 proc. skonsolidowanego zysku netto, stanowią silne podstawy do dalszego zwiększania wartości spółki dla akcjonariuszy w kolejnych latach - mówi Szymon Adamczyk, prezes zarządu, dyrektor zarządzający Alumetalu.

Prognozy takiego wzrostu wolumenu sprzedaży grupa opiera m.in. na wzroście wykorzystania istniejących mocy produkcyjnych, a także ich dalszej rozbudowie poprzez budowę nowego zakładu produkcyjnego na Węgrzech. Za zwiększaniem wolumenu ma pójść także poprawa rentowności m.in. poprzez kontynuację rozwijania systemu przygotowania wsadu i zarządzania surowcami w procesie produkcyjnym (tzw. metal management) oraz optymalizację oferty produktowej, obejmującą np. rozwój sprzedaży stopów wstępnych.

Ważnym elementem jest także sytuacja na rynku motoryzacyjnym, który odpowiada za ponad 90 proc. przychodów grupy oraz na coraz większym wykorzystaniu aluminium w tej branży. - W ostatnich latach udział aluminium w całkowitej masie pojazdów dynamicznie rósł, co związane jest przede wszystkim z polityką Unii Europejskiej w zakresie emisji CO2 w pojazdach samochodowych. Przewiduje się, że do roku 2020 przeciętna zawartość aluminium w masie pojazdu wzrośnie z obecnych około 140 kg nawet do 180 kg, a warto zauważyć, że w 2000 roku było to niespełna 100 kg. Zamierzamy jak najlepiej wykorzystać możliwości rozwoju, jakie daje nam ten rynek - dodaje Szymon Adamczyk.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP