Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Alumetal zmniejszył sprzedaż wybierając rentowność

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
19-08-2016 11:55
Alumetal zmniejszył sprzedaż wybierając rentowność
Fot. PTWP (Piotr Myszor)

Grupa Alumetal zmniejszyła wielkość sprzedaży, eliminując część mniej korzystnych ekonomicznie działań. Pozwoliło to zwiększyć rentowność firmy. Zysk netto jest o ponad dwie trzecie wyższy niż przed rokiem.

W pierwszej połowie roku, mimo dalszej dobrej koniunktury w przemyśle motoryzacyjnym, wolumen sprzedaży Grupy zmniejszył się o 4,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku i wyniósł 82,6 tys. ton. Wielkość sprzedaży w II kwartale roku wyniosła 40,2 tys. ton i była o 2,7 proc.  mniejsza rok do roku.
Zmniejszenie sprzedaży to wynik świadomego działania na rzecz wzrostu rentowności. Grupa ograniczyła sprzedaż niektórych gatunków stopów odlewniczych, których cena kształtowała się niekorzystnie w stosunku do cen zakupu surowców do produkcji tych stopów.

Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2016 wyniosły 656 mln zł, czyli 12,8 proc.  mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Średnia cena sprzedaży wtórnych stopów odlewniczych systematycznie spadała w II półroczu 2015 roku i w I półroczu 2016 roku, co spowodowało większy spadek sprzedaży wartościowej niż ilościowej. Przychody ze sprzedaży w II kwartale 2016 wyniosły 318,1 mln zł co oznacza spadek o 13,3 proc.  w stosunku do II kwartału 2015.

Wyniki grupy Alumetal charakteryzują się natomiast wysoką rentownością. Wśród najważniejszych przyczyn tego pozytywnego efektu grupa wymienia: dobrą koniunkturę w przemyśle motoryzacyjnym i wysoki popyt na jej wyroby, korzystną relację cenową pomiędzy cenami sprzedaży wyrobów a cenami zakupów surowców, selektywne podejście do sprzedaży w celu maksymalizacji marży oraz kolejne efekty uzyskiwane dzięki zrealizowanym inwestycjom w obszarze tzw. metal management, czyli procesów umożliwiających optymalne przygotowanie surowców złomowych do dalszych etapów produkcji stopów odlewniczych.

Bezwzględna wartość EBITDA wyniosła w II kwartale 2016 roku 30,8 mln zł (wzrost o 9,6 proc.), natomiast EBITDA jednostkowa wyniosła 768 zł/tonę (wzrost o 12,6 proc.). W całym I półroczu 2016 roku EBITDA wyniosła 66,6 mln zł i wzrosła w stosunku do I półrocza 2015 roku o 40,6 proc. , natomiast EBITDA jednostkowa ukształtowała się na poziomie 806 zł/tonę i była 47,4 proc.  wyższa rok do roku.

Znormalizowana EBITDA za I półrocze 2016 roku wyniosła 66,8 mln zł i była o 36,7 proc.  wyższa.

Skorygowany zysk netto po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych wyniósł w II kwartale roku 26,4 mln zł i był wyższy o 20,9 proc.  w porównaniu z tym samym okresem minionego roku. W całym I półroczu 2016 roku znormalizowany zysk wyniósł 55,5 mln zł i był wyższy o 68,9 proc.  analizując rok do roku.

W związku ze znaczną intensyfikacją realizacji przedsięwzięcia na Węgrzech wydatki inwestycyjne poniesione w I półroczu 2016 roku były o 559,0 proc.  wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i wyniosły 67,4 mln zł. Otwarcie nowej fabryki jest planowane na wrzesień tego roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Alumetal SA [AML]

kurs:

47.80 PLN 1.17 (2.51%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP