Rosyjska firma United Company Rusal Plc, największy producent aluminium na świecie, w drugim kwartale zanotował poważną stratę. Wszystko przez spadek zamówień i związaną z tym obniżką cen aluminium.
Strata jest większa niż oczekiwał rynek. Ten spodziewał się, że koncern zanotuje „pod kreską” około 142 mln dolarów.
Kłopoty z nadpodażą i niskimi cenami aluminium wymusiły na rosyjskim gigancie zmniejszenie produkcji. Rusal obwieścił, że tegoroczna produkcja będzie niższa od zaplanowanej o 357 tys. ton czyli o około 8,5 proc. Początkowo planowano, mniejsze cięcie produkcji, bo tylko o 7 proc. Koncern ma nadzieję, że decyzja pomoże utrzymać poziom cen metalu, a nawet spowoduje wzrosty.
W zeszłym roku Rusal wyprodukował około 4.2 mln ton. aluminium.
Ceny aluminium spadły pod koniec czerwca na czteroletnie minimum - 1 800 dol. za tonę. Od tego czasu powróciły do poziomu 1 945 dol. za tonę, rok do roku, ale nadal jest to o 6 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Aluminiowy numer jeden dokłada do biznesu