PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ArcelorMittal odchudza samochody

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
16-09-2015 08:29
ArcelorMittal odchudza samochody

Zamieniając ramę składaną z kilku elementów na jeden uzyskaliśmy redukcję jego wagi o 20 proc. - mówi o wprowadzonych rozwiązaniach dyrektor operacyjny ArcelorMittal Tailored Blanks w Europie i Azji, Philippe Baudon.

W najbliższych latach będziemy inwestować zwłaszcza w linie tłoczenia na gorąco. Obok Europy i krajów NAFTA naszym celem są Chiny. Pracujemy także nad nowymi elementami konstrukcji samochodów. Pierwszą nowością jest jednolita rama przednich drzwi - mówi Philippe Baudon, dyrektor operacyjny ArcelorMittal Tailored Blanks w Europie i Azji.

Przemysł motoryzacyjny ma za sobą kilka trudnych lat. Jak wpłynęły na waszą sytuację?
- Kryzys, jaki nastał po roku 2007 odczuliśmy podwójnie. Z jednej strony spadła ilość produkowanych samochodów, a z drugiej wykorzystywanych w nich wytłoczek LWB. W sumie więc nasza produkcja mocno się zmniejszyła i musieliśmy redukować zdolności produkcyjne.

W ostatnich latach mamy do czynienia z odwróceniem trendu - w Europie produkuje się więcej aut, a także rośnie ilość wykorzystywanych w nich wytłoczek. Wzrost odczuwamy zwłaszcza w zakresie elementów tłoczonych na gorąco, których produkcję podwajamy co roku. Powoduje to nawet pewne braki w dostawach, przekraczających nasze możliwości produkcyjne. Inwestujemy w podniesienie mocy produkcyjnych, aby w pełni pokryć zapotrzebowanie.

Wasze działania idą w kierunku zmniejszenia ilości części - zastąpienia kilku elementów jednym, bardziej kompletnym...

- Tak, wprowadziliśmy jednoczęściową ramę przednich drzwi. Tłoczenie na gorąco umożliwia stworzenie jednego elementu z blach różnych gatunków i grubości. To rozwiązanie dopiero jednak wchodzi do użytku i zaczyna stawać się popularne wśród producentów. Na razie jest stosowane w modelu Acura MDX, a ma się pojawić w kolejnych samochodach.

Zamieniając ramę składaną z kilku elementów na jeden uzyskaliśmy redukcję jego wagi o 20 proc. Testy zderzeniowe wskazują także, że jednolity element zachowuje większą sztywność i mniej się odkształca podczas zderzenia, ułatwiając otwieranie drzwi.

Produkując ramę drzwi z kilku elementów można używać kilku rodzajów stali o różnych właściwościach. Czy w jednym elemencie można także uzyskać walor różnych właściwości poszczególnych jego elementów?

- W tym jednym elemencie znajdują się blachy z różnych rodzajów stali i o różnych grubościach. To patchwork przede wszystkim dwóch rodzajów stali - Usibor, zapewniającej wytrzymałość i Ductibor, odpowiedzialnej za plastyczność i absorbowanie energii. Nowa technologia pozwala znacznie zmniejszyć masę i koszt elementów. Przykładowo ośmiokilogramową wytłoczkę, złożoną z elementów wykonanych z różnych gatunków stali możemy zastąpić tłoczonym na gorąco elementem, który także łączy dwa rodzaje stali, Usibor oraz Ductibor i zachowując poprzednie parametry waży 5,75 kg, a więc o 28 proc. mniej. Koszt tego elementu jest także niższy o 17,7 proc.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP