Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ArcelorMittal pokazuje lekkie drzwi do samochodu

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
26-06-2013 11:13
ArcelorMittal pokazuje lekkie drzwi do samochodu
Fot. mat. pras.

Specjaliści segmentu automotive w ArcelorMittal stworzyli drzwi do kompaktowego samochodu, które zachowując wszystkie standardy bezpieczeństwa ważą o 34 proc. mniej od standardowych. Firma chce w ten sposób przekonać koncerny motoryzacyjne do szerszego stosowania stali specjalnych o zwiększonej wytrzymałości.

Zmniejszanie wagi samochodów to w ostatnich latach jeden z podstawowych trendów w konstruowaniu nowych modeli. Mające wejść w życie za kilka lat nowe normy emisji spalin w Europie i USA, a w Ameryce także normy zużycia paliwa zwiększają potrzebę takich działań, bo zmniejszenie wagi samochodu o 12 kg to redukcja ilości dwutlenku węgla w spalinach o 1 gram na km. Inżynierowie ArcelorMittal wykorzystując dostępne obecnie wzmacniane stale AHSS i UHSS wykazali, że wagę drzwi samochodu segmentu C można zmniejszyć z 18,3 kg do 13,3 kg, a więc o 27 proc. ArcelorMittal zwraca uwagę, że zwykle gdy takich redukcji próbują dokonać producenci aut oszczędności są liczone w gramach, a nie w kilogramach.
Zewnętrzne poszycie zostało zrobione z blachy o grubości 0,6 mm z miejscowymi wzmocnieniami w postaci łat. Zastosowano także spawane laserowo wykroje LWB. Firma zapewnia, że nowe drzwi odpowiadają wszystkim wymaganiom z zakresu bezpieczeństwa podczas zderzeń czołowych i bocznych.

ArcelorMittal zapowiada, że nowe gatunki stali, takie jak Usibor 2000, które mają wejść na rynek do roku 2017 pozwolą obniżyć wagę drzwi do 12 kg, a więc o 34 proc., m.in. dzięki umożliwieniu wykonania zewnętrznego panelu z blachy o grubości 0,5 mm.

Stosując obecnie dostępne rozwiązania można zbudować stalowe drzwi, które będą o 30 proc. tańsze od aluminiowych. Innowacyjne rozwiązania, takie jak ultralekkie drzwi samochodowe wskazują, że stal jest zdecydowanie najbardziej zrównoważonym, najbardziej wszechstronnym i najbardziej przystępnym materiałem, który może pomóc producentom aut w redukowaniu wagi pojazdów – powiedział Greg Ludkovsky, wiceprezes ds badań w ArcelorMittal.

Nieco wcześniej ArcelorMittal pokazał przedstawicielom europejskich producentów samochodów stosowaną już w USA metodę produkowania ram bocznych jako elementów LWB ze stali specjalnych Usibor i Ductibor, co powoduje, że ten wzmocniony fragment nadwozia staje się dość lekki.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP