PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bumar Łabędy - nie potrzebujemy restrukturyzacji, tylko pracy

Autor: wnp.pl (PIM)
20-01-2015 10:44
Bumar Łabędy - nie potrzebujemy restrukturyzacji, tylko pracy
fot. Andrzej Wawok

Bumar Łabędy nie potrzebuje kolejnej restrukturyzacji, tylko pracy. Tymczasem mamy kilka kontraktów, które nie są i często nie mogą być realizowane. Nie z naszej winy. To co się dzieje wokół Bumaru odbieramy jako jakąś niezrozumiałą nagonkę - mówi Zdzisław Goliszewski, przewodniczący NSZZ Solidarność w Z.M. Bumar-Łabędy.

W porozumieniu między rządem a górniczymi związkami znalazł się także zapis o potrzebie podjęcia rozmów także w sprawie Bumaru Łabędy. To sukces?
- Nie czujemy się zwycięzcami. W porozumieniu zapisano zapowiedź podjęcia rozmów na temat naszej firmy, więc czekamy na jakiś sygnał ze strony rządu na temat tych rozmów.

Bumar Łabędy nie potrzebuje restrukturyzacji. Byliśmy już restrukturyzowani chyba ze trzy razy. Nam jest potrzebna praca. Tymczasem mamy kilka kontraktów, które nie są i często nie mogą być realizowane. Nie z naszej winy. To co się dzieje wokół Bumaru odbieramy jako jakąś niezrozumiałą nagonkę.

Najnowszym przykładem jest sprawa podwozi do Kraba. Interesuje nas dlaczego, mimo umowy zawartej z Bumarem Łabędy, Huta Stalowa Wola kupuje za granicą znacznie droższy wyrób – bez przetargu, bez kwalifikacji, szkodząc w ten sposób interesowi państwa i polskich firm. Chcielibyśmy wiedzieć dlaczego tak się stało, mimo że jest gotowe nowe podwozie z nowych blach. Przypomnę, że na ten projekt wydano już z budżetu państwa 550 mln złotych. Teraz mamy wydać kolejne 320 mln dolarów i to za granicę. Będzie to najdroższe podwozie, jakie kiedykolwiek powstało. Nasze służby techniczne, po porównaniu dostępnych danych uważają, że to podwozie nie będzie kompatybilne z naszą wieżą armatnią. Koreańskie podwozie ma porównywalne parametry do naszego i dwa razy wyższą cenę. W wypadku wymaganych przeróbek będą kolejne koszty i przesunięcie w czasie.

Wasze podwozia miały usterki techniczne...

- Owszem, ale nie wynikały one z naszych błędów, lecz wad materiałowych, o których informowaliśmy Hutę Stalowa Wola już w roku 2010. Istnieją dokumenty pokazujące, że Bumar Łabędy i OBRUM już wówczas zwracały uwagę zarządowi HSW na mikropęknięcia, jakie pojawiają się podczas spawania. Zaproponowaliśmy przerwanie procesu i wyjaśnienie problemu. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że aby nie opóźniać kontraktu mamy kontynuować prace, a usterki będą usuwane później. Afera wybuchła przy okazji pierwszej konsolidacji, kiedy HSW miała się znaleźć w ramach Polskiego Holdingu Obronnego. W roku 2013 wszystkie strony podjęły decyzję o tym, że trzeba poprawić podwozie i jeżeli będzie dobre, wprowadzić do produkcji. W ubiegłym roku zrobiliśmy podwozie z nowych blach.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP