Centromost Stocznia Rzeczna w Płocku ma już zamówienia na 2010 r.

Centromost Stocznia Rzeczna w Płocku ma podpisane kontrakty na budowę statków rzecznych do listopada 2010 r., głównie dla armatorów przemysłowych z Holandii. Zamówieniem jednostek zainteresowany jest też kontrahent z Austrii - poinformował w piątek PAP prezes spółki Andrzej Suchecki.

Od początku 2009 r. płocki Centromost wybudował pięć statków - trzy jednostki już dotarły do odbiorców, a dwie czekają na wypłynięcie. Do końca 2009 r. powstaną tam jeszcze cztery statki. Wszystkie kontrakty zawarto z odbiorcami z Holandii.

"Mamy zawarte kontrakty do listopada 2010 r. W tej chwili widać pewne spowolnienie na rynku. Spadają ceny statków. Spadają jednak też ceny materiałów. Poziom rentowności jest utrzymany, gdyż kontrakty zawieramy w euro" - powiedział PAP prezes Suchecki.

Szef płockiego Centromostu zaznaczył, że nowe kontrakty napływają do stoczni nieco wolniej niż w latach poprzednich. "Nowa kontraktacja jest dużo wolniejsza. Rynek holenderski został nasycony statkami z Chin. Widać wyraźnie, że w przypadku zamówień na statki do przewozu ładunków suchych jest duży zastój. My tego nie odczuwamy, bo podstawą naszej produkcji są na razie tankowce" - dodał prezes Suchecki.

W lipcu płocki Centromost zakończy budowę tramwaju wodnego dla Koszalina. To pierwsze od dziewięciu lat zamówienie na statek pasażerski i dla odbiorcy krajowego - w 2000 r. stocznia wybudowała statek, który jest jednostką flagową na kanale Ostródzko-Elbląskim. Nowa jednostka będzie przewoziła plażowiczów przez jezioro Jamno nad brzeg Bałtyku.

W 2009 r. płocki Centromost planuje zysk na poziomie około 3 do 3,5 mln zł. Zysk spółki za 2008 r. wyniósł około 1 mln zł, przy blisko 4,5 mln zł uzyskanych rok wcześniej.

Centromost Stocznia Rzeczna w Płocku spółka z o.o. powstała w lipcu 1998 r. w wyniku kupna przez Mostostal Płock i gdański Centromor części produkcyjnej upadłej Płockiej Stoczni Rzecznej. Produkcję rozpoczęto w 1999 r.

Spółka specjalizuje się w budowie statków i barek rzecznych, głównie dla odbiorców zagranicznych, w tym tankowców i kontenerowców do transportu paliw i produktów chemicznych. W ciągu 11 lat działalności wyeksportowano ponad 70 jednostek dla armatorów z Holandii, Belgii, Niemiec i Francji.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Centromost Stocznia Rzeczna w Płocku ma już zamówienia na 2010 r.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!