PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Chętni na stocznie

Autor: PortalMorski.pl
06-06-2008 05:41

Właściciel stoczni Maritim Shipyard Janusz Baran złożył ofertę kupna Stoczni Gdynia i myśli też o zakupie Stoczni Szczecińskiej Nowej. Resort skarbu w każdej chwili spodziewa się wiążącej oferty od innego inwestora. Komisja Europejska ponownie ostrzegła, że nakaże stoczniom zwrot pomocy publicznej.

W poniedziałek późnym popołudniem do Ministerstwa Skarbu Państwa wpłynęła pierwsza wiążąca oferta zakupu Stoczni Gdynia, którą złożył Janusz Baran - przypomina PortalMorski.pl. Należąca do niego stocznia Maritim Shipyard zatrudnia w Gdańsku około 1000 osób i zajmuje się produkcją fragmentów statków na zlecenie innych stoczni.
- Ze wstępnych rozmów z inwestorem wynikało, że jest zainteresowany również stocznią Szczecin. Ale to nie jest jeszcze przesądzone - w TVN CNBC Biznes mówił wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik.

Do MSP wpłynęło pięć nowych listów intencyjnych od inwestorów zainteresowanych zakupem stoczni w Szczecinie i Gdyni.

- Mamy w tej chwili dziewięć listów intencyjnych, z których pięć złożyli inwestorzy zainteresowani zakupem Stoczni Szczecińskiej Nowej. Bardzo możliwe, że w najbliższym czasie pojawią się następne konkretne propozycje - powiedział nam Maciej Wewiór, rzecznik prasowy MSP.

Nieoficjalnie PortalMorski.pl dowiedział się, się, że pierwszej oferty dotyczącej zakupu SSN wraz z gwarancjami bankowymi resort spodziewa się w najbliższych dniach. Na pewno nie złoży jej jednak Mostostal Chojnice, pierwsza firma, która oficjalnie potwierdziła swoje zainteresowanie stocznią w Szczecinie. Jej prezes Marcin Garus powiedział, że jego zakład finalną ofertę może złożyć dopiero za kilka tygodni, po otrzymaniu kompletu informacji o sytuacji zakładu.

- Jesteśmy zainteresowani stocznią, gdyż mamy pomysł na jej przyszłą działalność i partnerów, którzy pomogą nam w jego realizacji. Stocznia nadal produkowałaby statki. Oczywiście ta produkcja musi być rentowna. Oprócz tego chcemy rozszerzyć jej działalność o dodatkowe elementy - mówił prezes.

Przyznał, że może to być m.in. produkcja elementów do platform wiertniczych czy stoczniowych suwnic, ale nie chciał jeszcze zdradzać szczegółów.

Informacje o złożonej ofercie i listach intencyjnych MSP przesłało wczoraj do Komisji Europejskiej. Zwróciło się też do niej o przesunięcie ostatecznego terminu prywatyzacji stoczni na koniec lata. Cytowany przez PAP rzecznik KE Jonathan Todd, ostrzegł jednak, że komisja nadal przygotowuje negatywną decyzje dotyczącą udzielonej przez polski rząd pomocy publicznej dla stoczni w Gdyni i Szczecinie. Jego zdaniem jedyną szansą na jej uniknięcie jest przedstawienie przez polski rząd wiarygodnych i konkretnych planów restrukturyzacyjnych, które zagwarantują stoczniom trwałą rentowność.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


33 719 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP