PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ciężkie czasy dla przemysłu stoczniowego odczuwają chińskie zakłady

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
24-05-2016 08:35
Ciężkie czasy dla przemysłu stoczniowego odczuwają chińskie zakłady
Fot. PTWP

Z powodu nadmiernej podaży nowych statków i spadku zamówień, China Shipbuilding Industry Corp (CSIC), jeden z dwóch głównych konglomeratów przemysłu stoczniowego w Chinach, zamierza zintegrować trzy spośród sześciu swoich stoczni.

Skupi się też bardziej na budowie wysokiej klasy jednostek, informuje na czołówce China.Daily.Europe.
Według przedstawicieli tego przedsiębiorstwa państwowego, plan integracji ma służyć zarazem uproszczeniu struktury zarządzania i przyczynić się do specjalizacji w produkcji takich statków, jak: bardzo dużej pojemności tankowców i rudowców oraz innych masowców do przewozu cementu i bydła

Ma to pozwolić na dywersyfikację produkcji i poszerzenie bazy głównych klientów CSIC (koncern jest głównym dostawcą dla chińskiej marynarski wojennej). Ale jest jeszcze inny cel zmian.

„Wiele stoczni w Chinach ma nadwyżki zdolności produkcyjnych, ale w budowie statków konwencjonalnych, a nie bardziej złożonych i o wyższej wartości dodanej” - powiedział prezes CSIC, Sun Bo. „Dostosowania naszej struktury produkcji do oczekiwań rynku jest kluczowym elementem integracji."

Obecnie koncern ten zatrudnia około 150 tys. pracowników, zatrudnionych w ponad 50 zakładach przemysłowych i w 30 instytutach badawczych i projektowych. CSIC eksportuje statki do ponad 70 krajów.

Plan zakłada skupienie produkcji wokół trzech grup stoczniowych: Dalian Shipbuilding Industry Co, Bohai Shipbuilding Heavy Industry Co oraz Qingdao Wuchuan Heavy Industry Co.

One będą realizować proces restrukturyzacji, a zarazem każda z nich będzie się specjalizować w innym typie budowy statków, unikając też wewnętrznej konkurencji.

O trudnej sytuacji na rynku, utrzymującej się od dłuższego czasu, świadczy pośrednio to, że w ostatnich dwóch latach ponad 30 dużych stoczni złożyło wniosek o upadłość, informuje Chińskie Stowarzyszenie Krajowego Przemysłu Stoczniowego (CANSI).

Dong Liwan, profesor z Akademii Morskiej w Szanghaju powiedział, że po kilkunastu latach produkcji tanich masowców i holowników, CSIC ma szansę na specjalizację w produkcji mniejszych statków, ale o wyższej wartości i szerszej grupie klientów.

Do realizacji powyższych planów CSIC już w ubiegłym roku utworzył – z pomocą budżetu centralnego - cztery spółki finansowe. Główną jest CSIC Capital Co, która ma zapewnić 1,53 mld USD gotówki na opanowanie produkcji statków i urządzeń dla przemysłu wydobywczego offshore, energetyki morskiej, czy inteligentnych urządzeń, w tym systemów obrony podwodnej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP