Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co budują polskie stocznie?

Autor: PAP
16-03-2014 13:20
Co budują polskie stocznie?
fot. Fotolia

Stocznie w Trójmieście budują specjalistyczne, nowoczesne statki do obsługi platform wiertniczych na morzu, promy i okręty; rocznie może to być kilkadziesiąt jednostek. Stocznie w Szczecinie budują niewielkie jednostki rybackie i katamarany.

Prezes stoczni Remontowa Shipbuilding SA Andrzej Wojtkiewicz poinformował PAP, że stocznia należąca do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding buduje specjalistyczne, wielozadaniowe statki przeznaczone do obsługi branży offshore (morski przemysł wydobywczy), nowoczesne promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe oraz okręty wojenne. Rocznie w stoczni powstaje ok. 10 nowoczesnych statków różnych typów. Stocznia ma pełen portfel zamówień do końca 2015 roku.
Poinformował, że obecnie w stoczni powstaje najbardziej zaawansowany technicznie statek w historii polskiego przemysłu okrętowego. Jest to jednostka przeznaczona do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Jednostka w całości powstanie w Gdańsku.

Stocznia buduje kilka specjalistycznych statków przeznaczonych do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych dla armatorów z Norwegii i USA.

Specjalnością Remontowej Shipbuilding są nowoczesne promy pasażersko-samochodowe. Przy budowie jednostek dla armatorów z Norwegii stosuje się m.in. napęd gazowy pozwalający na ograniczenie emisji szkodliwych substancji. Obecnie trwa budowa promu z napędem gazowo-elektrycznym dla duńskiego armatora.

Także dla klienta z Danii stocznia buduje pięć kontenerowców arktycznych.

Remontowa Shipbuilding wraz ze Stocznią Marynarki Wojennej w Gdyni zbuduje m.in. trzy niszczyciele min Kormoran 2. dla Polskiej Marynarki Wojennej.

Prezes Wojtkiewicz podkreśla, że Remontowa Shipbuilding S.A. oferuje jedynie w pełni wyposażone jednostki pływające. "To znacząco wyróżnia to prywatne przedsiębiorstwo od innych firm sektora okrętowego oferujących głównie kadłuby, będące półproduktami dla innych firm europejskich" - tłumaczy.

Prezes stoczni Crist SA, Ireneusz Ćwirko poinformował PAP, że stocznia buduje aktualnie ok. 10 jednostek. Wśród nich są m.in.: tzw. kablowiec czyli specjalistyczna jednostka do układania kabla na dnie morskim, dwa tzw. paszowce (do przewozu karmy na farmy łososia) dla armatorów norweskich oraz statek sejsmiczny (ma być przekazany armatorowi wykończony w 95 procentach) dla norweskiej stoczni Kleven. Stocznia buduje pięć statków różnego typu dla stoczni Ulstein w Norwegii.

"Szukamy niszy; budujemy takie statki, których nikt inny jeszcze dziś nie budował albo po prostu nie jest w stanie zbudować; a my mamy odpowiednią infrastrukturę i wykształcona kadrę żeby podejmować się takich wyzwań " - tłumaczy Ćwirko.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP