Czeski konkurent na rynku dystrybucji stali

Czeski konkurent na rynku dystrybucji stali
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Na polskim rynku dystrybucji stali pojawia się nowy silny gracz - z Czech. Firma ma ambitny plan uplasowania się w pierwszej dziesiątce dystrybutorów w Polsce.

Liderzy polskiej dystrybucji stali to zazwyczaj firmy tworzone przez krajowych biznesmenów, rodzinne przedsiębiorstwa, hurtownie dilerskie stworzone przed laty przez hutniczych producentów. Duże zapotrzebowanie na stal coraz częściej przyciąga jednak firmy zagraniczne. Hossa skusiła do wejścia na polski rynek czeskiego giganta - spółkę Ferona - poinformował "Puls Biznesu".

Jak zapewnia w dzienniku Robert Agh, prezes Ferona Polska, firma zamierza trafić do grona dziesięciu największych dystrybutorów w Polsce.

Spółka ma spore możliwości. Na stronie internetowej Polskiej Unii Dystrybutorów Stali, do której firma już należy, widnieją informacje, że na rynki czeski i słowacki dostarcza rocznie 1,2 mln ton wyrobów. Polscy najwięksi gracze sprzedają u nas o połowę mniej.

Jednak w tym roku Ferona sprzeda w Polsce tylko 7 tys. ton wyrobów. - Nasza sprzedaż powinna rosnąć z każdym rokiem. W 2008 r. sięgnie 50-60 tys. ton, a w latach następnych będzie rosła o 40-60 tys. ton - dodaje w "PB" Robert Agh.

Firma zamierza zainwestować w kilka magazynów. Wielkości planowanych inwestycji jednak na razie nie ujawnia. Nie musi zresztą sięgać głęboko do kieszeni. Tuż przy naszej granicy ma bowiem zarówno centra serwisowe, w których można kupić blachy, jak i zbrojarnię dostarczającą np. pręty.

- Ferona Polska może zaspokoić zapotrzebowanie klientów, wykorzystując też sieć magazynów w Czechach i na Słowacji. Mamy także do dyspozycji centra serwisowe w Ostrawie, Ołomuńcu i Hradcu Králové - wylicza prezes.

Polscy dystrybutorzy mówią, że konkurencji się nie boją. - Firmy już działające na polskim rynku dystrybucji stali przez lata budowały silną pozycję, więc Feronie nie będzie łatwo szybko osiągnąć zamierzony cel. W Czechach startowała, kiedy na rynku było jeszcze niewielu graczy. Ale dobrze, że pojawia się konkurencja - mówi Andrzej Ciepiela, dyrektor Polskiej Unii Dystrybutorów Stali.

- Coraz częściej będzie tak, że firmy z krajów sąsiedzkich będą wchodziły na nasz rynek, a my będziemy podbijać ich rynek. Przykład? Niedawno Pruszyński kupił w Czechach dystrybutora stali - firmę Statiam - dodaje w "Pulsie Biznesu" Andrzej Ciepiela.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czeski konkurent na rynku dystrybucji stali

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!