D. Ginalski, PGO: zbudowaliśmy grupę, teraz rozwijamy markę

D. Ginalski, PGO: zbudowaliśmy grupę, teraz rozwijamy markę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Obecnie jesteśmy na etapie wzmacniania marki PGO, jako marki grupy. Ułatwi nam to dalszą ekspansję na rynkach zagranicznych. Rozwijamy się w wielu kierunkach. Kładziemy nacisk m.in. na rozwój kompetencji wewnętrznych, pamiętając o inwestycjach organicznych i akwizycjach - mówi Dariusz Ginalski, prezes Grupy PGO.

Jakie zmiany przechodzi obecnie PGO ?

- Konsolidacja spółek na przestrzeni kilku ostatnich lat nabierała tempa i rozmachu. Dziś już tworzymy grupę, chcemy myśleć w kategoriach segmentów produktowych, kształtować i wzmacniać wartość marki PGO, a nie tylko poszczególnych spółek, które ją tworzą. Siła grupy jest większa niż pojedynczych firm. Mniejszym podmiotom trudniej jest myśleć o umacnianiu pozycji na rynku światowym, a to naturalny kierunek naszego rozwoju. Od połowy 2015 roku jesteśmy obecni w Stanach Zjednoczonych, posiadamy przedstawicielstwa w krajach Beneluksu czy też Maroku. Nasi przedstawiciele szukają nowych możliwości globalnego rozwoju oraz są opiekunami lokalnych klientów. Planujemy uruchomić tego typu przedstawicielstwa także w innych krajach.

Kolejną zmianą jest podejście sprzedażowe. Nasz dział handlowy nie reprezentuje już jednego zakładu z wąskim portfolio produktowym, ale całą grupę, oferującą komplementarne wyroby z pełną gamą jej możliwości, które systematycznie poszerzamy. Przykładem wykorzystania synergii w grupie są choćby przekładnie - korpus to przeważnie odlew, natomiast elementy wewnętrzne to zwykle odkuwki. Jako grupa mamy odlewnie żeliwa i staliwa oraz produkującą odkuwki Kuźnię Glinik. Klient zamawiający odlewy poszukuje również odkuwek i odwrotnie. Takich rynkowych efektów synergii jest bardzo wiele.

W dalszej części rozmowy:

• Dlaczego synergię udało się osiągnąć dopiero teraz?
• Jaką strategię rozwojową przyjęła Grupa PGO?
• Jak się wpisuje w restrukturyzację Kopeksu?
• Jak wybiera firmy do ewentualnej akwizycji?
• Na czym polega specjalizacja produktowa w Grupie PGO?
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: D. Ginalski, PGO: zbudowaliśmy grupę, teraz rozwijamy markę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!