Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Drozapol-Profil znalazł swoje miejsce na szachownicy

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
13-02-2013 14:02
Drozapol-Profil znalazł swoje miejsce na szachownicy
fot. PTWP

Każdy musi znaleźć swoje miejsce na szachownicy, na której obecnie gramy. My kupiliśmy dwa projekty farm wiatrowych; dopinamy szczegóły z bankami i dostawcą turbin, na wiosnę ruszamy z budową. Dalej będziemy też restrukturyzować grupę kapitałową - powiedział w rozmowie z portalem wnp.pl Wojciech Rybka, prezes Drozapolu-Profilu, pytany o sytuację i tendencje na rynku dystrybucji stali.

Rybka wskazał, że sytuacja w sektorze dystrybucji stali jest trudna - nie tylko z powodu problemów budownictwa. Również ci dystrybutorzy, którzy sprzedają swoje wyroby dla innych segmentów przemysłu, walczą o każde zamówienie.
- Eksport siadł, a rynek wewnętrzny osłabł. Wiele firm ma zamówienia, ale nie radzi sobie z zatorami płatniczymi. Taka jest rzeczywistość i trzeba się umieć dostosować do zmieniających się warunków rynkowych - zaznaczył Rybka. Gdy na rynku dystrybucji stali robi się trudniej, to zawsze powraca temat konsolidacji w branży.

- Sprawa konsolidacji wałkowana jest od lat; w czasie każdego kryzysu temat powraca, a po kilku miesiącach, gdy wraca popyt, wszyscy prężą muskuły, sądząc, że dadzą sobie radę sami - stwierdził Rybka.

Jego zdaniem, konsolidacja nie jest panaceum na spadający popyt oraz sytuację na rynku, a w niektórych firmach dystrybucyjnych jest niemożliwa do przeprowadzania z powodu zbyt dużych różnic asortymentowych, czy po prostu innej kultury prowadzenia biznesu.

- To sprawa indywidualna i każda firma musi dostosować swój potencjał do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Jedni będą się kurczyć, a inni rozwijać - powiedział Rybka.

- Na pewno obecne zaplecze przetwórcze, zwłaszcza w produkcji zbrojeń i centra serwisowe mają dziś potencjał dwu- lub trzykrotnie przekraczający obecny popyt - dodał.

W ostatnim czasie wśród dystrybutorów stali bardziej modne od słowa „konsolidacja” jest „specjalizacja”. Praktycznie każda firma wskazuje obszary, w których się wygodnie zadomowiła lub ma plany dotyczące segmentów rynku, które przedstawiają się atrakcyjnie. Drozapol-Profil zdecydował się na energetykę odnawialną, a mianowicie farmy wiatrowe.

Zobacz: Drozapol Profil ma już projekty farm wiatrowych 18 MW

- Każdy musi znaleźć swoje miejsce na szachownicy, na której obecnie gramy. Kupiliśmy dwa projekty farm wiatrowych; dopinamy szczegóły z bankami i dostawcą turbin, na wiosnę ruszamy z budową. Dalej będziemy też restrukturyzować grupę kapitałową - wskazał Rybka.

- Podejmujemy działania, aby wyprzedzić to, co nieubłaganie następuje. Inwestujemy w nowe sektory, zdywersyfikujemy ryzyko i z optymizmem idziemy do przodu - podsumował.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP