Utrzymujący się od początku roku spadkowy trend cen jest dla dystrybutorów trudniejszy niż dla producentów. Mogą oni rekompensować spadek cen wyrobów niższymi cenami surowców. W przypadku dystrybutorów sprzedaż zwykle oznacza stratę na marży. Wymusza to stałe modyfikowanie i zwiększanie efektywności pracy sieci dystrybucyjnej - mówi Jerzy Bernhard, prezes Stalprofilu.
- Dla branży dystrybucyjnej to ciężki rok, ponieważ ceny stali i produktów stalowych od początku roku są w trendzie spadkowym. Producenci spadki cen w jakiejś mierze mogą rekompensować spadającymi cenami surowców. W branży dystrybucyjnej, która kupuje stal od producenta, przechowuje ją i sprzedaje, spadkowy trend oznacza, że sprzedaż odbywa się kosztem marży. Kiedy my sięgamy do zapasów ceny u producenta już maleją, a ceny na rynku kreuje właśnie producent.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dystrybucja traci na spadku cen bardziej niż producenci