PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dystrybutorzy stali nie boją się konkurencji

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
16-05-2012 10:45
Dystrybutorzy stali nie boją się konkurencji
Fot. PTWP

Konkurencji ze strony producentów stali nie traktowałbym jako zagrożenia, bardziej jako wyzwanie - mówi dla portalu wnp.pl Jerzy Bernhard, szef Stalprofilu SA w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2012 odbywającego się w Katowicach.

Jak w Pana ocenie zmienia się rynek dystrybucji wyrobów stalowych?
- Od czasu kryzysu obserwujemy stopniowy wzrost rynku stali. Z drugiej strony wyraźnie widać, jak zmienia się geograficzna absorpcja stali na poszczególnych rynkach. Zmiany te są znaczące, jeśli chodzi o zużycie stali. Przykładowo rynek hiszpański notuje spadek rzędu 44 proc. We Włoszech zużycie stali spadło o 20 procent, podobny wskaźnik osiągnęła Francja. Niemcy odnotowały mniejszy, ale jednak 7 procentowy spadek zużycia stali. Polski rynek oceniam jako w miarę stabilny. Zarówno europejski jak i krajowy system dystrybucji wyrobów stalowych siłą rzeczy musi się dostosować do tych zmian.

Dystrybutorzy stawiają na rozwój sieci usług i inwestują w przetwórstwo stali.

-System zmian w kierunku podniesienia wartości dodanej jest jak najbardziej wskazany. Świadczy nie tylko o rozwoju rynku, ale także o zamiarze dalszego inwestowania.

Jak wspomniałem inwestycje w kierunku zwiększenia wartości dodanej są korzystne. Oczywiście okresowo mogą pojawić się nadwyżki w niektórych usługach czy produktach. One mogą chwilowo zakłócić rynek. Z drugiej strony skłonią firmy do dywersyfikacji dotychczasowej działalności, szukania nowych możliwości produkcji i zbytu.

Jak zmieniać się będzie Pana zdaniem polski rynek dystrybucji stali?

- W mojej ocenie krajowy rynek dystrybucji stali jest niezwykle operatywny. Szybko i elastycznie reaguje na zmieniające się potrzeby odbiorców. Firmy dystrybucyjne charakteryzuje ponadto wysoki poziom zarządzania. Niezaprzeczalnym atutem jest znajomość lokalnego rynku i jego potrzeb.

Na rynku dystrybucji rośnie konkurencja. Czy zatem niezależni dystrybutorzy powinni się obawiać sieci handlowych producentów?

- Konkurencji ze strony producentów stali nie traktowałbym jako zagrożenia. Bardziej jako wyzwanie, które wymusi dywersyfikację działalności dystrybutorów. Być może w kierunku unowocześnienia istniejącego parku maszynowego i tym samym poszerzenia palety usług.

Rozmawiała: Renata Dudała
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 602 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP