Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dystrybutorzy stali nie boją się konkurencji

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
16-05-2012 10:45
Dystrybutorzy stali nie boją się konkurencji
Fot. PTWP

Konkurencji ze strony producentów stali nie traktowałbym jako zagrożenia, bardziej jako wyzwanie - mówi dla portalu wnp.pl Jerzy Bernhard, szef Stalprofilu SA w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2012 odbywającego się w Katowicach.

Jak w Pana ocenie zmienia się rynek dystrybucji wyrobów stalowych?
- Od czasu kryzysu obserwujemy stopniowy wzrost rynku stali. Z drugiej strony wyraźnie widać, jak zmienia się geograficzna absorpcja stali na poszczególnych rynkach. Zmiany te są znaczące, jeśli chodzi o zużycie stali. Przykładowo rynek hiszpański notuje spadek rzędu 44 proc. We Włoszech zużycie stali spadło o 20 procent, podobny wskaźnik osiągnęła Francja. Niemcy odnotowały mniejszy, ale jednak 7 procentowy spadek zużycia stali. Polski rynek oceniam jako w miarę stabilny. Zarówno europejski jak i krajowy system dystrybucji wyrobów stalowych siłą rzeczy musi się dostosować do tych zmian.

Dystrybutorzy stawiają na rozwój sieci usług i inwestują w przetwórstwo stali.

-System zmian w kierunku podniesienia wartości dodanej jest jak najbardziej wskazany. Świadczy nie tylko o rozwoju rynku, ale także o zamiarze dalszego inwestowania.

Jak wspomniałem inwestycje w kierunku zwiększenia wartości dodanej są korzystne. Oczywiście okresowo mogą pojawić się nadwyżki w niektórych usługach czy produktach. One mogą chwilowo zakłócić rynek. Z drugiej strony skłonią firmy do dywersyfikacji dotychczasowej działalności, szukania nowych możliwości produkcji i zbytu.

Jak zmieniać się będzie Pana zdaniem polski rynek dystrybucji stali?

- W mojej ocenie krajowy rynek dystrybucji stali jest niezwykle operatywny. Szybko i elastycznie reaguje na zmieniające się potrzeby odbiorców. Firmy dystrybucyjne charakteryzuje ponadto wysoki poziom zarządzania. Niezaprzeczalnym atutem jest znajomość lokalnego rynku i jego potrzeb.

Na rynku dystrybucji rośnie konkurencja. Czy zatem niezależni dystrybutorzy powinni się obawiać sieci handlowych producentów?

- Konkurencji ze strony producentów stali nie traktowałbym jako zagrożenia. Bardziej jako wyzwanie, które wymusi dywersyfikację działalności dystrybutorów. Być może w kierunku unowocześnienia istniejącego parku maszynowego i tym samym poszerzenia palety usług.

Rozmawiała: Renata Dudała

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP