PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Europejska sieć dystrybucji stali schudła niemal o połowę

Autor: wnp.pl (PIM)
14-05-2014 21:19
Europejska sieć dystrybucji stali schudła niemal o połowę
fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Według danych Eurometal kryzys mógł wymazać z mapy nawet 40 proc. biur firm dystrybucyjnych. Dostosowanie do bieżących wymagań rynku będzie wymagało dalszych zmian w charakterze działania firm dystrybucyjnych.

Według George'a Kirpsa, dyrektora zarządzającego Eurometalu wielkie firmy dystrybucyjne w czasie kryzysu zmniejszyły liczbę biur handlowych w Europie o 35 – 40 proc. Głębokie procesy restrukturyzacyjne zostały wymuszone przez kryzys nawet na największych sieciach dystrybucji.
Dystrybutorzy muszą stawić czoła tym samym wyzwaniom, co cały przemysł stalowy – nadmiarowi mocy produkcyjnych połączonemu z niskim popytem, spadkowi zysków. Główne międzynarodowe firmy, takie jak ArcelorMittal, ThyssenKrupp, Tata Steel, Salzgitter, Klockner zmniejszyły ilość swoich biur handlowych w Europie o 35 – 40 proc. i ten proces nadal trwa. Sytuacja mniejszych firm jest jeszcze gorsza: wiele musiało całkowicie zakończyć działalność – powiedział George Kirps podczas zorganizowanej przez Metal Expert Europe konferencji Steel Trade Conference 2014.

Kirps stwierdził jednak, że dystrybucja mimo to pozostaje nieodłączną częścią rynku stali. Sieć dystrybucji stali w Europie obejmuje 200 producentów, 3000 dystrybutorów i milion końcowych użytkowników. W ubiegłym roku 62 proc. stali sprzedanej w Europie przeszło przez sieci dystrybucyjne. W przypadku wyrobów stalowych, których sprzedano w Europie 121 mln ton, przez sieć dystrybucyjną przeszło 86 proc. (113 mln t). Dla blach w kręgach odsetek ten stanowi 55 proc. dostaw do końcowych użytkowników, dla rur 60 proc., dla blach grubych 65 proc., dla prętów zbrojeniowych 70 proc., a dla kształtowników 90 proc.

W ciągu ostatnich 50 lat europejski system dystrybucji stali na bieżąco dostosowuje się do zmieniających się warunków rynkowych – powiedział Kirps. W tym czasie modele biznesowe zmieniły się od wąsko wyspecjalizowanych w kupnie i sprzedaży graczy rynkowych do regionalnie lub globalnie zintegrowanych korporacji, dostarczających szeroki zakres usług i produktów, które są w stanie sprostać najbardziej złożonym zamówieniom i wymaganiom klientów w krótkim czasie.

Zdaniem Kirpsa dalszy rozwój sieci pójdzie w stronę zintegrowania elementów zapewniających najwyższą wartość dodaną i reorientację sieci na zaspokajanie niszowych potrzeb klientów. Dystrybutorzy powinni się skoncentrować na zintegrowaniu oferowanych usług, optymalizacji logistyki by zapewnić dostawy w ciągu 24 – 48 godzin, wsparcia technicznego i finansowego oraz wykorzystaniu najnowocześniejszego sprzętu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP