PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ferona SA: Perspektywy dla branży dystrybucyjnej nie są najgorsze

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
06-09-2010 11:33
Ferona SA:  Perspektywy dla branży dystrybucyjnej nie są najgorsze

- Na polskim rynku sytuacja musi się zmienić - mówi dla portalu wnp.pl Robert Agh, prezes zarządu Ferony SA.- Nadchodzi czas na konsolidację i łączenie sił, co leży w interesie branży dystrybucyjnej.

- Jak zapowiada się trzeci kwartał dla Ferony?
- Nienajgorzej. W pierwszym półroczu osiągnęliśmy około 3 mln złotych zysku. Sprzedaliśmy ponad 30 tys. ton wyrobów stalowych. Sprzedaż za trzy kwartały wyniesie natomiast około 60 tys. ton. Trzeci kwartał zapowiada się zatem korzystnie. Zgodnie z naszą strategią zamierzamy rozwijać sieć sprzedaży. W sierpniu otworzyliśmy nowy dział handlowy w Poznaniu. W przyszłym roku planujemy otwarcie kolejnego. Zamierzamy zwiększyć sprzedaż wyrobów stalowych do 80 tys. ton.

Uważam, że dystrybutorzy wyrobów stalowych nie mają powodów do narzekań. Rynek stabilizuje się, zarówno w zakresie cen jak i popytu. Firmy poprawiły swe wyniki finansowe. Oczywiście wszyscy zastanawiają się, jaki będzie czwarty kwartał i czy dojdzie do podwyżek cen. Moim zdaniem jeśli nawet dojdzie do korekty, nie będzie ona zbyt wielka. Perspektywy dla branży dystrybucyjnej nie są najgorsze.

- Firmy dystrybucyjne zwracają uwagę na kłopoty odbiorców z płynnością finansową.

- Nas ten problem na szczęście nie dotyczy. Od 2007 roku - czyli do daty wejścia Ferony na rynek polski - obowiązuje nas decyzja rady nadzorczej, zgodnie z którą wszystkie transakcje handlowe muszą być ubezpieczone. Ta startegia się sprawdza. I choć ubezpieczenia są drogie - stawka jest większa trzy razy niż poprzednio - mamy gwarancję, że transakcje nie są obarczone ryzykiem.

- Jakich zmian należy oczekiwać na polskim rynku dystrybucji?

- Polski rynek - w porównaniu do czeskiego (na którym działa kilka firm dystrybucyjnych) - jest rozdrobniony. To powoduje, że czeski rynek jest bardziej stabilny i przewidywalny. Na polskim rynku zmiany są bardziej gwałtowne.

Uważam, że na polskim rynku sytuacja musi się zmienić. Nadchodzi czas na konsolidację i łączenie sił, co leży w interesie branży dystrybucyjnej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP