Iran planuje zainwestować 120 mld USD w celu rozbudowy swojej floty żeglugi morskiej.
Kontenerowce IRSL o pojemności po 14 tys. TEU mają konkurować z najlepszymi liniami żeglugowymi w branży, donosi The Maritime Executive.
Obecnie flota IRSL składa się z masowców o łącznej nośności 2 mln dwt oraz tankowców o nośności 1,6 mln dwt. Obejmuje ona 87 własnych statków oceanicznych i dodatkowo 28, pływających pod banderą spółek zależnych.
Jak poinformował szef IRSL, Mohammad Saidi, wszystkie nowe kontenerowce powinny wejść do służby do 2020 roku.
Koszt rozbudowy floty ma sięgać 120 mld USD, a ta inwestycja będzie sfinansowana z wpływów ze sprzedaży ropy naftowej, które są zamrożone w międzynarodowych banków, a których uwolnienie nastąpi po zniesieniu sankcji gospodarczych wobec Iranu.
Większość zamówień na budowę kontenerowców IRSL złoży w stoczniach chińskich, zarówno ze względu na dobre relacje Iranu z Chinami i ich bankami (kraj ten nie przyłączył się do sankcji gospodarczych), jak i konkurencyjne warunki sprzedaży, informuje The Maritime Executive.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Gigantyczne zamówienie Iranu na nowe statki