XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Grad: nikt nie może zarzucić mi bezczynności ws. stoczni

Grad: nikt nie może zarzucić mi bezczynności ws. stoczni
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nie uchylam się od odpowiedzialności w sprawie stoczni za ostatnie dwa lata; jednak nikt nie może mi zarzucić bezczynności - powiedział w czwartek minister skarbu Aleksander Grad podczas posiedzenia sejmowej komisji skarbu. Posłowie PiS zamierzają wysłać do ministra skarbu 150 interpelacji w sprawie sprzedaży stoczni Gdynia i Szczecin.

"To jest tak trudny proces (sprzedaż majątku stoczni w Gdyni i Szczecinie - PAP), że jest go bardzo trudno zakończyć jakimkolwiek sukcesem, szczególnie biorąc pod uwagę obecną sytuację w sektorze stoczniowym na świecie" - podkreślił szef resortu skarbu.

Qatar Investment Authority (QIA) bada projekt przejęcia praw do zakupu majątku stoczni Gdynia i Szczecin po dotychczasowym inwestorze, funduszu Stichting Particulier Fonds Greenrights.

W czwartek sejmowa komisja skarbu rozpatrzyła informację na temat aktualnej sytuacji dotyczącej sprzedaży majątku stoczni w Gdyni i Szczecinie, a także informację NIK o wynikach kontroli restrukturyzacji i prywatyzacji sektora przemysłu stoczniowego w latach 2005-2007.

Posłowie PiS zamierzają wysłać do ministra skarbu 150 interpelacji w sprawie sprzedaży stoczni Gdynia i Szczecin. To jest w tej chwili chyba jedyny sposób, żeby uzyskać jakąkolwiek wiążącą odpowiedź od ministra Aleksandra Grada - argumentują.

Posłowie PiS na czwartkowej konferencji prasowej w Sejmie podkreślali, że niewiele wiadomo o katarskim inwestorze, który miał kupić majątek stoczni w Gdyni i Szczecinie oraz o rozmowach rządu z jego przedstawicielami.

Dotychczasowy inwestor stoczni w Gdyni i Szczecinie, fundusz Stichting Particulier Fonds Greenrights, nie uregulował należności za polskie zakłady. Zgodnie z ustaleniami, miał zapłacić za majątek obu stoczni ok. 400 mln zł - do północy 17 sierpnia. Transakcję miały gwarantować katarskie instytucje finansowe. Teraz Qatar Investment Authority (QIA) bada projekt przejęcia praw do zakupu majątku stoczni Gdynia i Szczecin po dotychczasowym inwestorze.

Posłowie PiS chcieliby wiedzieć m.in., czy ministrowi skarbu udało się ustalić przyczyny rezygnacji dotychczasowego inwestora z zakupu majątku stoczni, czy inwestor był podany weryfikacji przez służby specjalne, a jeśli tak, to jakie były jej wyniki, jak to się stało, że inwestor ten zainteresował się stoczniami, jak przebiegały negocjacje.

"Nigdy nie uzyskaliśmy jednoznacznej informacji. Często te odpowiedzi były sprzeczne" - podkreślał wiceszef sejmowej Komisji Skarbu Państwa Dawid Jackiewicz (PiS).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Grad: nikt nie może zarzucić mi bezczynności ws. stoczni

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!