Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Huty powinny wykorzystać czas prosperity

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
22-06-2007 15:24
Huty powinny wykorzystać czas prosperity

Zdaniem ekspertów McKinsey&Company światowy przemysł stalowy nadal odnotowuje korzystną dynamikę wzrostu. Firmy stalowe działające powinny więc wykorzystać czas prosperity, by zapewnić sobie dobrą pozycję konkurencyjną w długim okresie.

Dynamika wzrostu wynika z rosnącego popytu na stal przetworzoną, wywołanego głównie cyklem wzrostu globalnej gospodarki, tj. szybkim wzrostem PKB na całym świecie i systematyczną rozbudową infrastruktury w Chinach.
- Jednak w ciągu następnych 2-3 lat można się spodziewać spowolnienia rozwoju branży ze względu na nadwyżkę podaży wobec prognozowanego wzrostu popytu do około 300 mld ton- ocenia Diedrik Tas, ekspert z firmy McKinsey & Company.

- W rezultacie można się spodziewać, że światowe ceny stalowych wyrobów gotowych spadną z obecnego, bardzo wysokiego poziomu. Poziom ten może być nawet o 100-150 USD/tonę niższy niż obecne ceny np. kręgów gorącowalcowanych - dodaje.

Jak podkreśla Wiktor Namysł, ekspert z firmy McKinsey & Company utrzymująca się koniunktura w budownictwie i rosnąca ilość projektów infrastrukturalnych, wynikające zarówno z napływu funduszy unijnych jak i z konieczności rozbudowy przed EURO 2012 zapewnią utrzymanie wysokiego popytu na stal w Polsce.

- Mamy więc przed sobą 4-5 "tłustych" lat- mówi W. Namysł. - Po nich jednak światowa nadpodaż produktów stalowych może okazać się bardzo dotkliwa. Firmy stalowe działające w Polsce powinny więc wykorzystać czas prosperity, tak aby zapewnić sobie dobrą pozycję konkurencyjną w długim okresie.

Zdaniem W. Namysła w tym celu należy podjąć działania o strategicznym znaczeniu. Przede wszystkim dotyczy to poprawy jakości produkcji.

Ważna jest także poprawa sprawności "łańcucha dostaw". Istotne jest zapewnienie uprzywilejowanej pozycji w dystrybucji. Dziś to producenci dyktują warunki. Integracja pionowa z dystrybutorami, alianse strategiczne, czy rozbudowa własnych centrów serwisowych może w przyszłości zapewnić ogromną przewagę konkurencyjną.

Producenci powinni też zwrócić uwagę na możliwość wykorzystania tańszych dostawców. Kolejnym elementem jest zwiększenie wydajności pracy.

- Polscy producenci ciągle są dużo mniej wydajni niż ich konkurenci z rynków zachodnich - mówi W. Namysł. -Rosnące koszty pracy w Polsce wpłyną więc z czasem na zmniejszanie marży. Warto więc już dziś zainwestować we wzrost wydajności pracy.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP