Koncerny stalowe posiadające własne firmy dystrybucyjne nie powinny stosować dla nich preferencyjnych warunków - podkreśla Jerzy Bernhard, prezes zarządu Stalprofilu SA, w trakcie panelu hutniczego organizowanego podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
- Oczywiście na rynku dystrybucji następują zmiany. Koncerny stalowe przejmują firmy zajmujące się dystrybucją bądź rozbudowują własne sieci. System niezależnej dystrybucji będzie jednak istniał nadal i nie sądzę, by coś się zmieniło w tym zakresie.
Decydujące będą koszty. Pozostaje pytanie - czy bardziej opłacalny okaże się własny system dystrybucji czy też warto skorzystać z usług niezależnych dystrybutorów. Liczę, że nie dojdzie do konfrontacji cenowej. Koncerny stalowe posiadające własne firmy dystrybucyjne nie powinny stosować dla nich preferencyjnych warunków. Reasumując - uważam, że nie powinno dojść do monopolizacji rynku dystrybucji.
W jakim kierunku będą zmierzać inwestycje na rynku dystrybucji?
- W moim przekonaniu dalsze nasycanie rynku kolejnymi składami jest zbędne. Podobnie uważam, że nie należy inwestować w budowę kolejnych zbrojarni.
Firmy dystrybucyjne, chcąc zwiększyć swą konkurencyjność powinny inwestować w przetwórstwo, by móc oferować produkt gwarantujący osiągnięcie wartości dodanej czyli maksymalnych zysków. I to jest główny kierunek, w jakim będą zmierzać dystrybutorzy w najbliższych latach.
Rozmawiała: Renata Dudała
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jerzy Bernhard, szef Stalprofilu: Liczę, że nie dojdzie do konfrontacji cenowej