Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

JSW: kolejny etap inwestycji pod nazwą „Uruchomienie poziomu 1290”

Autor: wnp.pl (JD)
10-02-2018 07:52
JSW: kolejny etap inwestycji pod nazwą „Uruchomienie poziomu 1290”

Kopalni Budryk też nie ominęły inwestycje, jakie realizuje JSW.

Fot. JSW (Agnieszka Materna)

Inżynierowie z kopalni Budryk należącej do Jastrzębskiej Spółki Węglowej razem z pracownikami Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Górniczego ROW-JAS udowodnili, że w szybie, w którym prowadzone są prace zbrojeniowe, można bezpiecznie transportować załogę.

  • Transport odbywa się nie tylko za pomocą tzw. „kubła”, ale specjalnie zaprojektowanym „naczyniem do jazdy ludzi”.
  • To prawdopodobnie - zaznaczono w „Jastrzębskim Węglu” wydawanym przez Jastrzębską Spółkę Węglową -  jedyne tego typu urządzenie szybowe w  polskim górnictwie stosowane w górniczych wyciągach szybowych-kubłowych.
  • Co istotne, takie rozwiązanie znacznie przyspieszyło bezpieczne dotarcie załogi do stanowisk pracy.
Nowe naczynie wykorzystywane jest w przedziale południowym szybu VI w Chudowie, w  którym po zakończeniu pogłębiania trwają prace zbrojeniowe.

Obecnie na pogłębionym odcinku szybu prowadzone są prace między innymi przy zabudowie rurociągów klimatyzacji i odmetanowania.
Do niedawna w szybie VI w przedziale południowym do transportu ludzi i materiału wykorzystywano jedynie kubeł. Teraz do transportu załogi wykorzystywana jest dwupiętrowa klatka.

Czas transportu załogi uległ znaczącemu skróceniu


- To bardzo wygodne i bezpieczne rozwiązanie, które umożliwia w miarę szybki transport załogi na poziom 1290 - zaznacza Michał Karwot, nadsztygar urządzeń szybowych i  wyciągowych kopalni Budryk, cytowany w „Jastrzębskim Węglu” wydawanym przez JSW.

Bezpośredni zjazd na nowy poziom 1290 możliwy jest jedynie przedziałem południowym szybu w  Chudowie. Wcześniej górnicy zjeżdżali kubłem, do którego mieściło się tylko 9 osób, a nowa klatka mieści 34 osoby.

Przed i w czasie pogłębiania szybu VI pracownicy kopalni zjeżdżali na poziom 1050 Szybem III, później przesiadali się do pociągu, następnie do kolejek podwieszanych i po długich kilkudziesięciu minutach docierali do poziomu 1290, gdzie mogli się rozejść do swoich prac.

To uległo zmianie i teraz czas transportu załogi uległ skróceniu do kilkunastu minut.

Po wykonaniu jazd ludzi klatka jest demontowana, natomiast w jej miejsce instalowany jest kubeł i rozpoczynają się prace przy zbrojeniu szybu. Cała operacja jest wykonywana pod podestem roboczym poniżej poziomu 1290 i trwa nie dłużej niż kwadrans.

NA GIEŁDZIE


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 526 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 008 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP