PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kolejny kontrakt Rafametu we Francji

Autor: WNP.PL (PIM)
12-04-2016 12:19
Kolejny kontrakt Rafametu we Francji
Fot. Fotolia

Fabryka Obrabiarek Rafamet dostarczy kolejne maszyny na rynek francuski. Odbiorcą dwóch tokarek podtorowych typu UGE 300 N jest firma RATP, piąty na świecie operator transportu publicznego, codziennie obsługujący 10 mln pasażerów.

Termin realizacji kontraktu jest dość odległy: pierwsza maszyna zostanie dostarczona w roku 2018, druga rok później.
- Jest to spowodowane harmonogramem budowy bardzo nowoczesnych, zlokalizowanych pod Paryżem zajezdni, gdzie będą pracowały tokarki UGE 300 N - podsumowuje Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu Rafametu.

Współpraca z odbiorcą tej rangi jest jego zdaniem wyjątkowo prestiżowa, dlatego też udział w przetargu publicznym wzięli wszyscy liczący się producenci, w tym firmy spoza Europy.

- Francuski rynek jest bardzo hermetyczny, a sposób formułowania przetargów publicznych wymaga od ich uczestników ogromnego zaangażowania. Samo przygotowanie oferty przetargowej było niezwykle skomplikowane; w krótkim czasie należało dostarczyć nadzwyczaj dużo dokumentacji. Tym bardziej cieszy nas zatem zdobycie kontraktu - podkreśla Rustanowicz.

Opinię tę podziela Edyta Pałamarz, kierownik sprzedaży w Fabryce Obrabiarek Rafamet SA. - Procedury przetargów publicznych francuskiego sektora transportu są bardzo złożone. Część administracyjna wymaga przygotowania wielu dokumentów, po dostarczeniu których odbywają się konsultacje techniczne. Zeszyt przetargowy z wszystkimi szczegółami projektu został przekazany dopiero w momencie zakwalifikowania się firmy jako kandydata na dostawcę. Dokument z wymogami technicznymi miał postać obszernej tabeli, którą należało wypełnić szczegółowymi odpowiedziami - mówi Edyta Pałamarz.

Zanim francuska firma zamówiła maszyny, jej przedstawiciele wielokrotnie gościli w Kuźni Raciborskiej, sprawdzali osobiście również europejskie referencje Rafametu, a także sposób działania serwisu posprzedażowego.

Rafamet jest obecny na francuskim rynku od końca lat 60-tych ubiegłego wieku. Pracuje tam ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej, zarówno obrabiarek kolejowych, jak i ciężkich tokarek karuzelowych.

- Jesteśmy obecni we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce nuklearnej, przemyśle, energetyce, sektorze kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując swoje maszyny nie tylko we francuskich kolejach państwowych SNCF, ale i w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych - mówi Andrzej Rustanowicz.

RATP to piąty na świecie operator w transporcie publicznym, który w regionie Paryża i tzw. Wielkiego Paryża obsługuje codziennie 10 mln pasażerów. Przedsiębiorstwo zarządza 16 liniami metra (to 303 stacje) o łącznej długości 220 km, a także 5 liniami kolei regionalnej RER, liczącymi 590 km, spośród których aż 80 jest zlokalizowana pod ziemią. Poza tym, do RATP należy 7 linii tramwajowych o długości ponad 100 km.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP