PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Konsolidacja sposobem na wzrost konkurencji na rynku stali

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
26-01-2012 11:55
Konsolidacja sposobem na wzrost konkurencji na rynku stali

M. Dolina: konsolidacja jest nieunikniona.

fot. PTWP

- Coraz częściej jesteśmy świadkami prób łączenia się podmiotów działających na rynku dystrybucyjnym - podkreśla Marek Dolina, prezes zarządu ArcelorMittal Distribution Solutions Poland.

Producenci i dystrybutorzy stali starają się sprostać wymogom rosnącej konkurencji na rynku. Jednym ze sposobów jest konsolidacja.
Jednym z istotniejszych wydarzeń ubiegłego roku na krajowym rynku dystrybucji był zakup aktywów Cognora przez ArcelorMittal. Transakcja wynika ze strategii koncernu, zakładającej dalszy rozwój działalności związanej z przetwarzaniem produktów pochodzących z własnych hut. Dzięki tej transakcji koncern ArcelorMittal zapewni odbiorcom wyższy poziom usług. To przesądza o przewadze konkurencyjnej.

Zdaniem dystrybutorów połączenie Cognora i ArcelorMittal, jak i rosnąca konkurencja ze Wschodu, mogą stać się bodźcem do ściślejszej współpracy między firmami dystrybucyjnymi, choć z drugiej strony nie jest to do końca oczywiste. Próby konsolidacji podejmowane są od dłuższego czasu. I jak wiadomo, nie wszystkie kończą się sfinalizowaniem transakcji.

- Konsolidacja jest nie tylko potrzebna, ale wręcz nieunikniona - podkreśla Marek Dolina, prezes zarządu ArcelorMittal Distribution Solutions Poland.- Coraz częściej jesteśmy świadkami udanych bądź nieudanych prób łączenia się podmiotów działających na rynku dystrybucyjnym.

W opinii dystrybutorów nie ma odwrotu od konsolidacji. Decydując się na taki krok firmy przede wszystkim liczą na efekt synergii. Przejęcie spółki Cognor wzmocniło dotychczasową pozycję koncernu ArcelorMittal na rynku dystrybucji wyrobów hutniczych.

- Procesów konsolidacyjnych nie da się zablokować - uważa Wojciech Szulc, kierownik Zakładu Analiz Techniczno - Ekonomicznych Instytutu Metalurgii Żelaza.- Konsolidacja sprzyja zwiększeniu konkurencyjności.

Jak dodaje Marek Dolina by skutecznie konkurować, należy jak najlepiej dostosować ofertę materiałową i usługową do potrzeb rynku. To dlatego inwestycje ArcelorMittal Distribution Solutions Poland ukierunkowane są na rozwój sieci sprzedaży w Polsce i Europie Środkowej. Spółka stale poszerza bazę centrów serwisowych i zakładów zajmujących się przetwórstwem oraz obróbką wyrobów płaskich i długich.

W planach na obecny rok szczególny nacisk położono na dostosowanie się spółki do oczekiwań klientów i dostawców. ArcelorMittal Distribution Solutions Poland zamierza rozwijać sprzedaż nowych produktów oraz kontynuować rozwój przetwórstwa.

Firmy dystrybucyjne chcąc sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagających odbiorców inwestują w centra serwisowe i zakłady przetwórcze. Upatrują także szans w niszach i coraz większej specjalizacji.

- Na specjalizację stawiają zarówno duzi, jak i mniejsi dystrybutorzy, często realizując strategię polegającą na specjalizacji działalności i wejściu w niszowe, a przy tym rentowne obszary - podsumowuje Wojciech Szulc.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP