XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Litwinow: KE nie ma podstaw do odrzucenia planu restrukturyzacji stoczni

Litwinow: KE nie ma podstaw do odrzucenia planu restrukturyzacji stoczni
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Prezes ISD Polska Konstanty Litwinow uważa, że Komisja Europejska nie ma żadnych podstaw merytorycznych, by odrzucić plan restrukturyzacji stoczni w Gdańsku i w Gdyni.

Zarządy ISD Polska i Stoczni Gdańsk SA (której ISD jest właścicielem od stycznia 2008 r.) przedstawiły przedstawicielom związków zawodowych działających w stoczni w Gdyni plan restrukturyzacji dla obu stoczni polegający na połączeniu zakładów.

- Połączenie stoczni w Gdańsku i w Gdyni będzie wymagało ciężkiej i ogromnej pracy oraz zaangażowania wszystkich pracowników - powiedział Litwinow w środę w Gdyni. Jego zdaniem, dzięki temu powstanie nowoczesny zakład dający stabilne zatrudnienie.

Podczas spotkania inwestor poinformował związkowców, że docelowe zatrudnienie w połączonej stoczni w 2012 r. powinno wynieść 5,5 tys. osób. W tej chwili w obu stoczniach pracuje 6,5 tys. osób. ISD zapewnia, że redukcja zatrudnienia będzie odbywać się stopniowo.

- Nie przewidujemy rażących i bardzo ostrych zwolnień - zapewnił Litwinow.

Podkreślił, że zmieni się natomiast struktura zatrudnienia. Docelowo, na 4 osoby z produkcji ma być zatrudniona jedna w administracji. Obecnie ten stosunek wynosi 1-1,2. - Konieczne będą przekwalifikowania pracowników - dodał.

Litwinow zaznaczył, że ze związkami zawodowymi zostanie podpisana umowa społeczna. Negocjacje na ten temat mają się rozpocząć w czwartek w Warszawie.

Wiceprezes ISD Polska Jarosław Łaciński zapewnił, że połączona stocznia będzie produkować przede wszystkim statki (samochodowce i jednostki specjalistyczne). - 70 proc. przychodów połączonej stoczni ma pochodzić z produkcji stoczniowej. Pozostałe 30 procent z produkcji wież wiatrowych i innych konstrukcji stalowych - podkreślił Łaciński.

W 2009 r. w połączonej stoczni ma być zbudowanych 12 statków (po 6 samochodowców i specjalistycznych). Docelowo, po zakończeniu restrukturyzacji po 2012 r., produkowane ma 22 statki rocznie.

Przewodniczący stoczniowej Solidarności Dariusz Adamski powiedział, że przedstawiony plan jest racjonalny i logiczny. - W tej chwili jest to jedyna alternatywa dla stoczni - podkreślił.

12 września do KE zostały przesłane plany restrukturyzacji polskich stoczni. Według ministra skarbu Aleksandra Grada, decyzja komisji może zapaść w ciągu kilku najbliższych dni.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Litwinow: KE nie ma podstaw do odrzucenia planu restrukturyzacji stoczni

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!