PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

MFO widzi zwiększenie szans w eksporcie

Autor: WNP.PL (Rozmawiał: Piotr Myszor)
07-09-2016 06:49
MFO widzi zwiększenie szans w eksporcie

Koncentrujemy się przede wszystkim na Europie, która jest bliższa, lepiej znana, co pozwala szybciej reagować na zmiany - mówi Tomasz Mirski.

Fot. mat. pras.

Blisko połowa naszej produkcji, a w niektórych segmentach nawet trzy czwarte trafia na eksport. Sprzedaż zagraniczna nie tylko daje wyższe marże, ale także szybsze informacje o nowych trendach i technologiach - mówi Tomasz Mirski, prezes MFO.

Jak ocenia Pan sytuację rynku w ostatnich miesiącach?
- Cały ubiegły rok minął pod znakiem obniżek cen. W tym roku po raz pierwszy rynek się odbił pod względem cen, ale też wzrósł popyt. Pierwsze półrocze mieliśmy rekordowe, ale perspektywy na drugie półrocze także są dobre, mimo następującej obecnie niewielkiej korekty. 

Co się kryje za potrojonym zyskiem, jaki osiągnęliście w pierwszym półroczu?

- To wynik strategii wdrażanej od kilku lat. Przeprowadziliśmy mocną dywersyfikację produktową. Mamy w swojej ofercie około tysiąca kształtów profili do różnych branż i ciągle pracujemy nad poszukiwaniem coraz bardziej rentownych produktów. Staramy się też znajdować nowe rynki. Dziś eksportujemy do 49 krajów i szukamy nowych klientów. Poziom eksportu to średnio około 43 proc., ale w niektórych segmentach profili sięga nawet 75 proc.

W sumie daje to mieszankę, powodującą, że jesteśmy odporni na spadki cen czy krajowego popytu. Oczywiście w nałożył się na to zewnętrzny czynnik w postaci poprawy sytuacji na globalnym rynku stali.

Od kilku lat uzyskujemy stabilny wzrost sprzedaży i zysku między 10 - 20 proc.

W którą stronę rozwijaliście ofertę produktową i jaki segment obecnie wydaje się najbardziej perspektywiczny?

- Największym rynkiem jest branża budowlana i branże okołobudowlane, ale staramy się równoważyć rynki. Nie stawiamy na konkretne branże, ani nie zauważamy w żadnej z nich jakiegoś szczególnego ożywienia.

Połowa naszych produktów to profile służące do produkcji okien z PCV. To segment dający nam duże możliwości rozwojowe, ale też bardzo agresywny cenowo. Nie uzyskujemy w nim najwyższych marż, ale uzyskujemy duży  wolumen sprzedaży.

Drugi segment to profile specjalne, które mają szerokie zastosowanie w różnych branżach – od meblarskiej, przez instalacje i budowę maszyn do fotowoltaiki. W tym wypadku nie tylko produkujemy, ale także projektujemy profile. To segment dający nam największy zwrot z inwestycji.  Najbardziej dynamicznie się też rozwija, bo daje większe możliwości wejścia na rynek. W nim mamy największy udział eksportu.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

MFO SA [MFO]

kurs:

34.00 PLN -0.88 (-2.52%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


37 017 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP