Mostostal Warszawa wybuduje segmenty mostu w byłej stoczni

Mostostal Warszawa wybuduje segmenty mostu w byłej stoczni
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W Szczecińskim Parku Przemysłowym, gospodarującym na terenach byłej stoczni szczecińskiej, Mostostal Warszawa zrobi elementy mostu dla duńskiego odbiorcy. Wartość kontraktu to 50 mln zł.

"W Parku powstaną żelbetowe elementy mostu długiego na 1,4 km, które zostaną przetransportowane później drogą morską do Danii i tam scalone" - powiedział w czwartek PAP dyrektor handlowy w Oddziale Zachodnim Mostostalu Warszawa Zbigniew Przybyłowicz. "Na nabrzeżach stoczniowych powstaną segmenty długie na 3 metry, szerokie na 20 m i wysokie na 4 m, a także krótsze segmenty podporowe. Z tych elementów powstanie kompletna konstrukcja przęseł mostu" - dodał.

"Pierwszy szalunek do prefabrykacji mostowych segmentów powinniśmy stawiać we wrześniu br., co oznacza, że kilka tygodni później pierwszy segment powinien być już gotowy" - powiedział Przybyłowicz.

Na terenach postoczniowych powstaną cztery stanowiska do produkcji mostowych segmentów. Mostostal szacuje, że do ich produkcji zaangażowanych zostanie około 80 pracowników. Obecnie spółka prowadzi w Parku prace przygotowawcze.

"Chcemy wyprodukować wszystkie segmenty mostu do września-października przyszłego roku" - powiedział Przybyłowicz.

Jak podkreśla Przybyłowicz, Szczeciński Park Przemysłowy wybrano dla tego przedsięwzięcia nieprzypadkowo. Jego zaletą jest nabrzeże, gdzie będą produkowane segmenty i suwnica, dzięki której można załadować segmenty na statek - wylicza. Szczecin leży także bliżej Danii niż Trójmiasto, z którego transport gotowych elementów byłby droższy - dodał.

Szczeciński Park Przemysłowy jest lokalną spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Park zarządza 45 ha z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami.

Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.

23 czerwca br. w szczecińskiej stoczni Gryfia uroczyście położono stępkę pod nowy prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Prom Ropax dla PŻB jest budowany przez Morską Stocznię Remontową Gryfia, na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mostostal Warszawa wybuduje segmenty mostu w byłej stoczni

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!