Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowa strategia JSW: wzrost produkcji węgla do 18,2 mln ton w 2030 roku

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
09-02-2018 12:19 |  aktualizacja: 09-02-2018 12:24

W piątek 9 lutego na warszawskiej GPW Jastrzębska Spółka Węglowa przedstawiła w obecności wiceministra energii Grzegorza Tobiszowskiego długofalową strategię rozwoju na lata 2018-2030. Najważniejszym celem strategicznym Grupy Kapitałowej JSW jest umocnienie pozycji wiodącego producenta i dostawcy węgla koksowego oraz koksu w Europie, jak również wzrost wartości całej grupy.

Jastrzębska Spółka Węglowa jest nastawiona na długoterminowy, zrównoważony oraz stabilny rozwój z uwzględnieniem oczekiwań akcjonariuszy.

Strategia rozwoju JSW zakłada poprawę efektywności produkcji poprzez inwestycje i wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań techniczno-technologicznych. 

Od 2025 roku na jednego pracownika przypadać ma około 1 tys. ton wydobytego węgla rocznie. W spółce zaplanowano ambitne działania optymalizujące i zwiększające potencjał wydobycia węgla, w tym „Program Jakość” i „Program Efektywność”. 

Ograniczenie kosztów, zwiększenie produktywności, a także zastosowanie innowacyjnych rozwiązań, m.in. nowoczesnej techniki kotwienia czy zmniejszania ilości wydobywanego wraz z węglem kamienia, gwarantują optymalne funkcjonowanie JSW na trudnym runku surowcowym.

W strategii podkreślono wagę projektów badawczo-rozwojowych przy wykorzystaniu środków pomocowych z funduszy zewnętrznych. 

Prowadzić je będzie utworzona w ubiegłym roku spółka JSW Innowacje, pełniąca rolę naturalnego kompleksowego zaplecza badawczo-rozwojowego Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Zobacz również: Strategia JSW do 2030 roku: więcej węgla koksowego, wzrost wydajności, spadek kosztów

Do 2019 roku JSW zamierza spłacić zadłużenie z tytułu obligacji. Powołany zostanie fundusz stabilizacyjny o wartość 1,5 mld zł, którego głównym  celem będzie utrzymanie płynności finansowej i zachowanie ciągłości operacyjnej w czasach dekoniunktury na rynku węgla.  
Strategia JSW zakłada nowoczesne podejście do zrównoważonego rozwoju, które poza tradycyjnymi działaniami społeczno-filantropijnymi zapewni zbudowanie optymalnych relacji z najbliższym otoczeniem  m.in. pracownikami, klientami, dostawcami, akcjonariuszami i społecznością lokalną.  

Nowoczesne technologie mają pomóc w rynkowej ekspansji


- Nowa strategia traktuje CSR zarówno jako narzędzie budowy wizerunku, jak i istotny element zarządzania spółką gwarantujący kompleksowe korzyści związane z długofalowym budowaniem wartości marki. Pomaga m.in. w tworzeniu przewagi konkurencyjnej oraz zdrowej kultury organizacyjnej, budowie właściwego wizerunku węgla koksowego jako niezbędnego surowca w produkcji stali i wpływa na obniżenie kosztów pozyskania kapitału na rynku finansowym - mówi Artur Dyczko, zastępca prezesa JSW ds. strategii i rozwoju.

KOMENTARZE (10)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 526 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 008 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP