Nowe inwestycje wymusiły zmiany w dystrybucji stali. "Kiedyś byliśmy jak Makro Cash, dziś działamy jak Tesco i Biedronka"

Nowe inwestycje wymusiły zmiany w dystrybucji stali. "Kiedyś byliśmy jak Makro Cash, dziś działamy jak Tesco i Biedronka"
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

By handlować stalą, nie wystarcza już teren i dźwig. Dystrybutorzy rozbudowują magazyny, usprawniają załadunek i obrabiają elementy na indywidualne zamówienia. Klient rządzi. A klient już nie chce przychodzić do Makro Cashu ze stalą. - Kiedyś sprzedawaliśmy towar w dużych paczkach, pojedyncze egzemplarze nie przechodziły przez kasę. Dziś działamy jak Tesco czy Biedronka - mówi Jerzy Bernhard, prezes Stalprofilu.

Do budownictwa trafia co trzecia tona stali, a w Polsce nawet więcej. Siła tego segmentu w dużej mierze decyduje więc o tym, jaka jest sytuacja hutnictwa i dystrybucji stali.

W tym roku branża stalowa na brak zamówień nie może narzekać. W pierwszej połowie roku produkcja budowlano-montażowa w Polsce wzrosła o 7,6 proc. Ożywienie na budowlanym rynku ma potrwać do końca roku 2020.

To przede wszystkim zasługa inwestycji infrastrukturalnych, wspieranych przez unijne fundusze. W latach 2017-23 wydatki na infrastrukturę drogową i kolejową w Polsce mają sięgnąć ok. 175 mld złotych. Sam Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 z perspektywą do roku 2025 zakłada wydanie na inwestycje drogowe w sumie 135 mld złotych. Realizowane obecnie 92 zadania mają wartość 48,7 mld złotych. Realizacja opóźnionego Krajowego Programu Kolejowego to podpisanie tylko w tym roku umów z wykonawcami na 14 mld złotych. Rynek budownictwa mieszkaniowego i komercyjnego także rośnie, a w zapowiedziach rządowych jest przyspieszenie programu Mieszkanie Plus.

Pierwszym skutkiem tego boomu dla rynku stali jest znaczny wzrost zapotrzebowania na zbrojenia. Pierwsze miesiące roku dały dziesięcioprocentowy wzrost popytu, a potem było... tylko lepiej. Zdaniem niektórych uczestników rynku jest wręcz zbyt dobrze.

Pełna analiza dostępna w strefie premium WNP.PL.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe inwestycje wymusiły zmiany w dystrybucji stali. "Kiedyś byliśmy jak Makro Cash, dziś działamy jak Tesco i Biedronka"

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!