PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pierwszy etap projektowania promu dla PŻB na ukończeniu

Autor: PAP
22-06-2017 06:46
Pierwszy etap projektowania promu dla PŻB na ukończeniu
Fot. msrgryfia.pl

Pierwszy etap projektowania promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej jest już na ukończeniu – poinformował PAP członek zarządu MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Konrad Konefał. Jak dodał, jednocześnie prowadzone są prace w szczecińskiej stoczni.

W piątek w Szczecinie planowane jest położenie stępki pod budowę pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Jednostka zostanie zbudowana przez Morską Stocznię Remontową Gryfia, na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, będące częścią Polskiej Grupy Zbrojnej, jest zarządcą funduszu Mars, który jest głównym akcjonariuszem MSR Gryfia i Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
"Położenie stępki jest starą, morską tradycją; to bardzo ważny moment w procesie budowy statków - jest dniem oznaczającym formalny początek budowy statku, do którego towarzystwa klasyfikacyjne odnoszą przepisy i konwencje" - powiedział Konefał. Zaznaczył, że inauguracja projektu będzie "świętem dla wszystkich szczecinian, którzy zawiązani są z gospodarką morską". Przypomniał, że ostatnie wodowanie dużej jednostki w szczecińskiej stoczni odbyło się w 2009 r.

Konefał poinformował, że obecnie kończy się pierwsza faza prac nad projektem technicznym promu. Głównymi projektantami są Piotr Żelazek i Marek Nowak z biura Westcon Design. Od strony PŻB głównym konsultantem jest Stanisław Domagałło z biura NED-Project. Zaznaczył, że w "późniejszych etapach realizacji projektu przewidziany jest udział kilku renomowanych, polskich biur projektowych".

Dodał, że "równolegle z fazą projektową prowadzone są prace związane z przygotowaniem infrastruktury, na której powstanie prom". Według Konefała szczecińska stocznia wymaga modernizacji w zakresie m.in. instalacji gazów technicznych i energii elektrycznej, a także odnowienia transportu poziomego, czyli pojazdów samonośnych.

Prom pasażersko-samochodowy będzie miał długość przeszło 202 m i szerokość 30 m. będzie osiągał prędkość 18 węzłów. Pomieści 400 pasażerów, załoga będzie liczyła 70 osób. Ciekły gaz naturalny to główne paliwo ,jakie będzie wykorzystywała jednostka. Prom zostanie wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny, w części rufowej usytuowane zostaną dwa główne pędniki typu Azipod. Będzie on przystosowany do pobierania paliwa do zbiorników z wykorzystaniem infrastruktury terminalu LNG w Świnoujściu oraz portu w Ystad.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 483 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP