PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Połączenie Konsorcjum Stali i Bodeko zgodnie z planem

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
06-05-2008 09:20

- Szacujemy, że dzięki inwestycjom i połączeniu z Bodeko w ciągu dwóch-trzech lat zwiększymy sprzedaż stali z obecnych 174 tys., o co najmniej 400 tys. ton - ocenia Robert Wojdyna, prezes zarządu Konsorcjum Stali.

Na jakim etapie jest sprawa połączenia firm Konsorcjum Stali i Bodeko?
- Finalizujemy proces. Akcjonariusze i udziałowcy obu firm wyrazili zgodę na połączenie. Złożono już wniosek o rejestrację przez sąd, co powinno nastąpić na przełomie drugiego i trzeciego kwartału. A zatem wszystko biegnie zgodnie z planem.

Akcjonariusze Konsorcjum Stali zadecydowali ponadto o podniesieniu kapitału zakładowego spółki o kwotę 2 667 378 złotych do kwoty 5 897 419 zł w drodze emisji 2 667 378 akcji serii C. Akcje te zostaną wydane wspólnikom spółki Bodeko, w zamian za ich udziały w Bodeko. Parytet wymiany ustalono w taki sposób, że za jeden udział Bodeko wydanych zostanie 254,036190 akcji Konsorcjum Stali.

Jaki korzyści osiągną firmy po połączeniu?

- Na pewno umocnimy naszą pozycję. Myślę tu choćby o negocjacjach w zakresie cen prowadzonych przez Konsorcjum Stali i Bodeko działających jako jeden podmiot. Obrót wyrobami stalowymi Konsorcjum Stali sięgnął w ubiegłym roku 174 tys. ton, natomiast Bodeko 292 tys. ton, czyli 466 tys. ton razem. Przychody ze sprzedaży Konsorcjum Stali w 2007 roku sięgnęły 398 mln zł, a Bodeko 602 mln zł.
Szacujemy, że dzięki inwestycjom i połączeniu z Bodeko w ciągu najbliższych lat zwiększymy sprzedaż stali z obecnych 174 tys, o co najmniej 400 tys. ton.

Jak ocenia Pan sytuację na rynku stali?

- Obserwujemy wzrost cen wyrobów stalowych. Sytuacja ta wynika z rosnących cen surowców i energii. Rosną koszty wytworzenia wyrobu i jego cena. Obecnie mamy do czynienia z sytuacją, w której wyroby stalowe można kupić taniej u dystrybutora niż u producenta. Jednak rynek nie przyjmie tak drastycznych podwyżek ze strony producentów, choć w znacznej mierze są one uzasadnione, zważywszy na rosnące koszty wytworzenia wyrobu, o czym wspomniałem. I dlatego uważam, że to właśnie dystrybutorzy będą łagodzić efekty tych podwyżek. I producenci powinni to docenić. Liczę zatem na współpracę producentów i dystrybutorów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP