PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Postępy w budowie promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
06-06-2017 12:22
Postępy w budowie promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej
Fot. mat. pras. Polska Żegluga Bałtycka

Na ukończeniu jest pierwszy etap projektowania przez Morską Stocznię Remontową Gryfia promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Jednocześnie ruszyły przygotowania do położenia stępki, a także modernizacji pochylni Wulkan Nowy na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego.

Jest to realizacja umowy, podpisanej 8 marca pomiędzy obu spółkami na budowę promu typu ro-pax w formule „zaprojektuj i wybuduj”, przypomina MARS Shipyards & Offshore, która jest właścicielem stoczni.
Formuła ta oznacza, że MSR Gryfia odpowiada za realizację całej inwestycji. Ale wszystkie rozwiązania techniczne są uzgadniane między obu stronami.

Stępka wcześniej, niż projekt


- Dzięki sprawnej realizacji prac projektowych, jeszcze w czerwcu zostanie położona stępka pod budowę promu – mówi Marek Różalski, prezes zarządu MSR Remontowej Gryfia. -  Wykona ją jedna z firm działających na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego.

Dodajmy, że położenie stępki nastąpi wcześniej, niż powstanie projekt.

Ale jak wyjaśnia MARS Shipyards & Offshore, będzie to miało niebagatelne znaczenie, gdyż „w ten sposób armator i stocznia chcą udokumentować swoje zaangażowanie wobec kredytodawców, którzy będą pomostowo finansować budowę i zakup promu”.

- W realizacji projektu musimy dbać o rentowność nie tylko od strony kosztów operacyjnych, lecz także finansowych – zaznacza Konrad Konefał, członek zarządu MS TFI zarządzającego funduszem MARS, głównym akcjonariuszem zarówno SPP jak i MSR Gryfia. - Wczesnym położeniem stępki chcemy udowodnić, że jesteśmy zdeterminowani i należycie przygotowani do wykonania projektu, mimo że podobny na tak dużą skalę nie był w ostatnich latach w Polsce realizowany przez żadną ze stoczni.

Dane techniczne promu


Prom będzie miał długość 202,4 m i szerokość 30,8 m. Przy zanurzeniu projektowym (6,3 m) będzie osiągał prędkość 18 węzłów. Nowa jednostka pomieści na swoim pokładzie siedemdziesięcioosobową załogę oraz 400 pasażerów.

Prom będzie jednostką nowoczesną, spełniającą wysokie normy ekologiczne. Jako główne paliwo będzie wykorzystywał  ciekły gaz naturalny (LNG).

Ten ro-pax zostanie wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny z dwoma głównymi pędnikami typu Azipod, usytuowanymi w części rufowej.

Prom będzie przystosowany do bunkrowania go z wykorzystaniem infrastruktury terminalu LNG w Świnoujściu oraz portu Ystad. 

Obecnie prace projektowe realizuje biuro Westcon Design, a głównymi projektantami są Piotr Żelazek i Marek Nowak. Głównym konsultantem po stronie armatora jest Stanisław Domagałło z biura NED-Project.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 188 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP