PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Ferony Polska: oby hossa nie pozbawiła nas rozumu

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
17-08-2017 09:53
Prezes Ferony Polska: oby hossa nie pozbawiła nas rozumu

Koniunktura jest taka, że firmy mają się dobrze albo jeszcze lepiej - mówi Robert Agh, prezes Ferony Polska

Fot. PTWP

Drugi rok z rzędu rynek notuje wzrosty i wracamy na poziom sprzed roku 2009. Kryzys powodował wiele nieracjonalnych decyzji biznesowych. Miejmy nadzieję, że dobra koniunktura także nie pozbawi nas racjonalności – obawiam się zbyt wysokiego windowania cen, które znowu spowolni rozwój rynku – mówi Robert Agh, prezes Ferony Polska.

Które segmenty końcowych użytkowników zapewniają dziś największy wzrost zapotrzebowania?

– Wyraźnie zwiększa zapotrzebowanie motoryzacja, co jest dobrym sygnałem dla producentów pracujących na rzecz tego sektora. Nieco mniejsza jest dynamika budownictwa, co widać zwłaszcza w Czechach, więc firmy związane z tym sektorem odczuwają nieco gorszą koniunkturę.

W Polsce sytuacja wygląda nieco inaczej ze względu na fundusze unijne. Tu więc w nieco lepszej sytuacji są firmy pracujące w segmentach, do których trafiają środki z tych funduszy.

W zasadzie jednak można powiedzieć, iż koniunktura jest taka, że firmy mają się dobrze albo jeszcze lepiej. Nie ma w zasadzie podmiotów, które są w złej sytuacji.

Po długim okresie spadków taka sytuacja w ostatnich dwóch latach bardzo mnie cieszy. Trzeba jednak pamiętać, że to element naturalnego cyklu ekonomicznego, w którym po spadkach przychodzą wzrosty.

… a po wzrostach nadchodzą spadki. W ostatnich latach te wahania cyklu bardzo się skróciły. Czy to oznacza, że skoro dwa lata już jest dobrze, to trzeba już szykować się na kryzys?


– Moim zdaniem warto zauważyć, że często przebieg tych fal nie jest odbiciem rzeczywistej sytuacji ekonomicznej. Wyniki makroekonomiczne są dobre, a dzięki temu popyt także. Trzeba uwierzyć w racjonalność tego rynku i nie przesadzać. Tymczasem fale cyklu ekonomicznego czasem mają bardziej podłoże psychologiczne, niż ekonomiczne. Są okresy kiedy wszyscy kupują i takie, kiedy wszyscy wstrzymują zakupy. Kiedy jednak przyglądamy się im z perspektywy, to często okazuje się, że w obu przypadkach mieliśmy do czynienia z wzrostem gospodarczym na poziomie 2 proc.

Jeżeli mamy wzrost na poziomie 3,5 proc. to jest to bardzo dobry wynik, który gwarantuje dobrą sytuację. Przepychanka producentów, dystrybutorów i końcowych użytkowników powoduje zawirowania rynkowe i większą nerwowość, niż wynikałoby to z realnej sytuacji ekonomicznej.
[...]

Cały wywiad zostanie opublikowany w najbliższym numerze magazynu Nowy Przemysł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 250 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 902 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.