PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Promostal: rynek skandynawski trudny ale stabilny

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
01-02-2013 05:37
Promostal: rynek skandynawski trudny ale stabilny
fot. materiały prasowe Promostal

Skandynawia jest rynkiem bardzo trudnym i wymagającym, ale zdecydowanie bardziej stabilnym i przewidywalnym niż rynek krajowy – mówi Grzegorz Polak, pełnomocnik zarządu Promostalu, który zdobył tam już dobrą pozycję.

Promostal zaczął działalność w roku 2008 i od razu był zainteresowany rynkami skandynawskimi. Pierwsze kontrakty były trudne, choć firmę zakładali ludzie z doświadczeniem i znajomością tamtego rynku. Partnerzy ze Skandynawii długo przyglądają się firmie, oceniają ją. - Kiedy zaczynaliśmy to praktycznie każdy kontrakt był poprzedzany wizytacją, audytem mającym na celu sprawdzenie naszych możliwości produkcyjnych, ocenę bezpieczeństwa zlecenia danej inwestycji nam. W tej chwili ten etap mamy za sobą. Jesteśmy w rejestrach Skanskiej jako kwalifikowany partner – mówi Grzegorz Polak. Kierownicy kontraktów szukając wykonawców sprawdzają w tych rejestrach, swoich bazach danych. W ten sposób droga do nowych zleceń się skróciła.
Obecnie Promostal kończy m.in. budowę szkoły. To niewielki obiekt, na który wykorzystano nieco ponad 60 ton stali. Jest to jednak pierwsze zlecenie dla nowego kontrahenta. - To duża firma budowlana, działająca często jako generalny wykonawca, która w ubiegłym roku osiągnęła obroty na poziomie 18 miliardów koron szwedzkich – mówi Grzegorz Polak, na razie jednak nazwę firmy utrzymując w tajemnicy. W przyszłym tygodniu przedstawiciele szwedzkiej spółki przyjadą na rozmowy do Promostalu, co może się zakończyć podpisaniem ramowej umowy o współpracy. Podobne umowy podpisano wcześniej z oddziałami firmy Skanska i NCC. - Wolimy się specjalizować w konstrukcjach trudnych, wymagających a obiekty budowlane nie są jakimiś specjalnymi wyzwaniami. Rynek jest jednak obecnie bardzo trudny i trzeba wykorzystywać każdą możliwość – mówi Grzegorz Polak.

Kilka lat działalności na skandynawskich rynkach spowodowało, że firma poznała rynek, przepisy podatkowe, wymagania dotyczące zatrudnianych pracowników. W 2011 zarejestrowano działalność w Norwegii, co było warunkiem wejścia na tamten rynek. Plany na ten rok obejmują otwarcie przedstawicielstwa w tym kraju.

Do zalet skandynawskiego rynku należy bezpieczeństwo finansowe. Firmy z tego regionu są dobrymi płatnikami, płacą terminowo. Zaletą jest także wyższa kultura techniczna i kultura współpracy między partnerami. To wyraźnie wyższy poziom niż w przypadku partnerów krajowych – mówi Grzegorz Polak. Jego zdaniem kontrahenci ze Skandynawii doceniają sposób wykonania, poziom zarządzania i nie zawsze cenę uważają za decydujące kryterium.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP