PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Promotech na eksport sprzedaje 90 proc. produkcji. Które rynki mają potencjał?

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
22-12-2015 12:33 |  aktualizacja: 22-12-2015 12:48
Promotech na eksport sprzedaje 90 proc. produkcji. Które rynki mają potencjał?
Fot. Shutterstock.com

Kraje Afryki, Ameryki Południowej i Azji mają ogromny potencjał sprzedażowy. To trudne rynki ze względu na kryzysy gospodarcze lub polityczne, ale staramy się zwiększać tam rozpoznawalność marki i rozwijać sprzedaż - mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu.

Jak się zmienia udział sprzedaży zagranicznej w przychodach spółki i jak miałby ten odsetek wyglądać za 5 lat lub w jakimś innym okresie, który spółka zakłada w planach?
- Na eksport sprzedajemy 90 proc. naszej produkcji i chciałbym, by za pięć lat ten udział wynosił tyle samo przy wartościowo większej sprzedaży.

Gdzie widzicie niewykorzystany potencjał?

– Niewykorzystany potencjał to m.in. Afryka. Nie tylko północna i południowa, gdzie w pewnym stopniu się angażowaliśmy, ale też wschodnia i zachodnia. Nie chodzi tylko o sprzedaż bezpośrednią. Kiedyś odwiedził nas człowiek, który szukał konkretnej wiertarki, z certyfikatem Atex, a my akurat taką mieliśmy. Okazało się, że to szef projektu budowy platformy wiertniczej w Nigerii. Tam więc też jest zapotrzebowanie na narzędzia, jakimi dysponujemy. Mimo że to trudne procesy, niełatwy rynek, bo obejmuje kraje na różne sposoby skonfliktowane, zagrożone terroryzmem, to potencjał tam jest.

Potencjał widzimy też w rynkach Ameryki Łacińskiej i Południowej. Te kraje są w różnych fazach kryzysu, stąd nasza obecność na tych rynkach jest niedostateczna. Kiedyś jednak państwa te wyjdą z problemów, dlatego warto zawczasu zadbać o obecność tam, a nie tylko o pojedyncze kontakty.

W tym roku szczególnie wiele osób z tego regionu uczestniczyło w targach Fabtech w Chicago. Dlatego udział w targach był również okazją do rozmów z naszym amerykańskim dealerem na temat rozszerzenia współpracy również na rynek Ameryki Łacińskiej, a konkretnie - Brazylii.

Często bierzecie udział w zagranicznych targach?

– To długofalowa strategia, której celem jest zbudowanie globalnej marki Promotechu, dlatego ekspansja targowa trwa praktycznie cały rok. Właśnie miała miejsce ostatnia impreza w tegorocznym cyklu, Metalex w Bangkoku. W tym roku udało nam się nawiązać kontakty z kilkoma kluczowymi partnerami na rynkach azjatyckich. Jeszcze trzy lata temu zaczynaliśmy budować rozpoznawalność marki Promotech na tych rynkach, a obecnie prowadzimy już bezpośrednią sprzedaż do Indonezji, Malezji, Singapuru, Tajlandii, Wietnamu i Korei Południowej.

Na rynku azjatyckim w zasadzie nie podpisujemy kontraktów, tylko prowadzimy sprzedaż mniejszego, jednostkowego sprzętu - wiertarek ukosowarek czy wózków spawalniczych - poprzez naszych dealerów, na zasadzie B2B.

Odnieśliśmy duży sukces na rynku Korei Południowej, gdzie sprzedajemy po kilkaset sztuk naszych narzędzi. Rozwijamy sprzedaż, dostosowując ofertę do rynku i indywidualnych potrzeb użytkownika końcowego. Musimy pamiętać, że tam jest inna kultura techniczna, inne przyzwyczajenia i inne cechy maszyn są pożądane.

Interesują nas oczywiście Chiny i Indonezja, ale ich obecna sytuacja gospodarcza na razie nie jest zbyt dobra, co nie sprzyja kontaktom handlowym. Ale potencjał sprzedażowy jest ogromny, dlatego sukcesywnie budujemy tam rozpoznawalność marki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP