PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Promotech po kryzysie

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
25-04-2016 16:20
Promotech po kryzysie
Fot. mat. pras.

Po siedmiu latach od światowego kryzysu finansowego Promotech podsumował swoje działania, realizowane w ramach strategii przetrwania. Nowe rynki, szersza gama produktów, całkowita zmiana polityki sprzedaży pozwoliły 48 mln zł przychodu za rok 2015 - o 76 proc. więcej w stosunku do kryzysowego roku 2009.

Jeszcze na początku 2008 Promotech przeżywał swój najlepszy okres, sprzedaż rosła, a największym zmartwieniem zarządu było skrócenie czasu dostaw, produkowanych przez firmę wyrobów. Rok później ogólnoświatowy kryzys, który szczególnie dotknął branżę metalową i eksporterów, sprawił, że sprzedaż spadła o połowę, podobnie jak zysk.
By ratować sytuację zarząd i właściciele spółki wypracowali nową strategię funkcjonowania przedsiębiorstwa na 2009 rok  w warunkach głębokiego kryzysu finansowo-gospodarczego.

Jednym z głównych założeń strategii jest ekspansja geograficzna, pozyskiwanie nowych rynków zbytu i klientów. – Przed kryzysem  skupialiśmy się przede wszystkim na rynkach europejskich, głównie Niemiec i Wielkiej Brytanii oraz na rynku Stanów Zjednoczonych. Teraz z wyrobami własnej marki PRO jesteśmy obecni także w krajach arabskich, w Azji południowo-wschodniej i w Indiach. Pojawiły się też nowe rynki unijne – Holandia, Włochy, Francja czy Hiszpania – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu i współwłaściciel Promotechu.

Na rynku amerykańskim spółka zastosowała nową formę zdobywania rynku. - W miejsce dotychczasowego modelu, opartego o umowy handlowe zdecydowaliśmy się na współpracę kapitałową, czego efektem było powstaniem naszego oddziału w Denver i w Pittsburghu. Pozwoliło to na skuteczniejsze budowanie  pozycji Promotechu w USA i większą kontrolę na rynkach Ameryki północnej i południowej  – dodaje Bohdan Zaleski.

Przed kryzysem spółka sprzedawała całość produkcji dla niewielkiej liczby dużych odbiorców - bezpośrednio albo poprzez ograniczoną liczbę dystrybutorów. Nowa strategia zakładała dotarcie do jak największej liczby mniejszych klientów na różnych rynkach. Liczba dystrybutorów wzrosła z 11 w 2009 r. do 64 w 2015, a sprzedaż za ich pośrednictwem - odpowiednio z niespełna 1,8 mln zł do blisko 17,5 mln zł. Te działania zostały wsparte przez intensywne działania marketingowe –  nowy katalog firmowy, nowa strona internetowa ze strefą klienta, filmy demo prezentujące pracę wyrobów oraz intensywna ekspansja targowa na wielu nowych rynkach, co ułatwia ich monitorig i wyszukiwanie kolejnych dostawców.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP