PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Promotech smaruje na wschodzie

Autor: wnp.pl (PIM)
25-09-2014 15:34
Promotech smaruje na wschodzie
fot. mat. prasowe

Promotech we współpracy z białoruską firmą wszedł na wschodnie rynki z nową ofertą dla kolei. Obie firmy wspólnie stworzyły elektrycznie sterowaną smarownicę, którą Promotech będzie produkował, a Vektor zajmie się dystrybucją.

Białoruski partner Promotechu, firma Vektor zaproponował stworzenie alternatywy dla zbyt drogich jak na tamtejsze możliwości zachodnich smarownic do szyn z elektronicznym systemem sterowania. Rozpoczęte w ostatnim kwartale roku 2013 prace projektowe doprowadziły do stworzenia urządzenia, które spełniało oczekiwania nabywców przy koszcie niższym o jedną trzecią. Obie firmy wspólnie wypracowały koncepcję smarownicy, natomiast część zasilająca to własne rozwiązanie Promotechu.
- Inwestowaliśmy w rozwój nowych kompetencji pracowników, oczywiśćie uruchomienie nowej produkcji też wymagało pewnych kosztów. Łącznie z kosztami materiałowymi nasza spółka zainwestowała około 20 000 euro – mówi Artur Zawadzki, dyrektor operacyjny Promotechu. Vektor, odpowiedzialny za dystrybucję nowego urządzenia kieruje je przede wszystkim na rynki wschodnie – na początek białoruski, rosyjski i kazachski. Kolejnym etapem będą inne państwa Europy Wschodniej. Promotech zamierza jednak sprawdzić także ewentualne nisze na innych rynkach.

Rozwiązanie prototypowe Promotech dostarczył dystrybutorowi w kwietniu. – Po weryfikacji rozwiązania w sierpniu przesłaliśmy pierwszą partię. Kolejna duża partia smarownic trafiła na rynek białoruski w tym miesiącu. Obecnie mamy portfel zamówień na rok 2014 i prognozę na 2015. W związku z tym, że to nie my jesteśmy dystrybutorem całego rozwiązania nie chciałbym ujawniać tajemnic handlowych. Mogę jedynie stwierdzić, że jest trend wzrostowy – mówi Artur Zawadzki.

Smarownica pozwala na zmniejszenie zużycia szyn kolejowych i wagonów, a zastosowanie elektronicznego systemu sterowania umożliwia precyzyjne dawkowanie smaru. Dodatkowym atutem urządzenia jest biodegradowalny smar, dzięki czemu smarownica jest przyjazna dla środowiska. – Układ składa się, w dużym uproszczeniu, ze smarownic, czujników przejazdu taboru, pompy, sterownika . Przejeżdżający skład wzbudza czujnik, który rozpoczyna tłoczenie odpowiedniej dawki smaru. Efektem tego jest wytworzenie filmu smarnego w miejscu styku koła z szyną, co wpływa znacząco na obniżenie zużycia wyżej opisanych elementów. Ilość smaru jest dostosowywana do wielkości przejeżdżającego składu – mówi Wojciech Kuklicz, kierownik produkcji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP