Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pruszyński: jesteśmy już bardziej producentami niż dystrybutorami

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
02-06-2015 11:22
Pruszyński: jesteśmy już bardziej producentami niż dystrybutorami

Pruszyński zauważa, że wraz ze zmianą charakteru zapotrzebowania klientów, zmienia się struktura zatrudnienia firmy.

Fot. PTWP

Wymagania rynku są coraz większe i coraz bardziej kierują firmę w stronę projektowania i produkcji pokryć dachowych - powiedział Krzysztof Pruszyński, dodając, że w ostatnich latach liczba zatrudnionych przez niego konstruktorów przerosła liczbę handlowców.

Zdaniem Krzysztofa Pruszyńskiego, prezesa spółki Blachy Pruszyński, jego firmę trudno obecnie nazwać centrum serwisowym. - Jesteśmy bardziej producentami pokryć dachowych i elewacyjnych oraz elementów zimonowalcowanych w postaci profili CZ - powiedział Pruszyński podczas sesji „Hutnictwo. Dystrybucja” na tegorocznym Europejskim Kongresie Gospodarczym. Dodał, że poprzedni rok zarówno dla jego firmy, jak i całej wąsko specjalizowanej branży był bardzo dobry.
Zdaniem Pruszyńskiego w jego segmencie nie ma typowej dystrybucji, wszystkie sprzedawane produkty są w mniejszym lub większym stopniu przetwarzane. W dużej mierze wynika to ze stale rosnących wymagań nabywców, którzy coraz rzadziej składają zamówienie na zakup konkretnych elementów. Najchętniej przywożą projekt i chcą, żeby firma wszystko im wyliczyła, dobrała, a w końcu wzięła za wszystko odpowiedzialność.

- Od kilku tygodni pracujemy nad bardzo dużym projektem, w ramach którego inwestor i wykonawca chcą nam zlecić wszystko. Włącznie z zatrudnieniem zewnętrznego biura projektowego, które pracowałoby nie dla nich, tylko dla nas i abyśmy brali odpowiedzialność za całość- mówi Krzysztof Pruszyński.

Pruszyński zauważa, że wraz ze zmianą charakteru zapotrzebowania klientów, zmienia się struktura zatrudnienia firmy. - Kilka lat temu mieliśmy pięciu handlowców i dwóch konstruktorów. Obecnie handlowców nadal jest pięciu, ale konstruktorów już dwunastu i ciągle mają tyle roboty, że codziennie pracują więcej niż 8 godzin - deklaruje Pruszyński i dodaje, że w tej chwili to chyba jedyna droga do uzyskania zadowalającej marży.

Zdaniem Pruszyńskiego problemy rodzi także współistnienie na rynku niezależnych firm dystrybucyjnych i firm powiązanych z producentami. Z jednej strony firmy powiązane z dystrybutorami mają znacznie mniej problemów i wydatków związanych z budowaniem marki - wykorzystują markę producenta. Poza tym prowadzą do obniżania cen i zacieśnienie marży. - Klient wybierając dostawcę patrzy na cenę, obsługę i logistykę. Niską cenę najłatwiej jest uzyskać w firmach powiązanych z producentami. Wielu klientów najpierw sprawdza, jaką cenę mógłby uzyskać u dystrybutora powiązanego z hutą, a potem przychodzi do nas, mówi jakiej oczekuje ceny, ale wymaga zapewnienia mu w tej cenie znacznie bardziej zindywidualizowanej obsługi niż może mu zapewnić przedstawiciel producenta - mówi Krzysztof Pruszyński.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP