PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rafamet: obrabiarka-gigant w drodze do Japonii

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
23-02-2010 10:56
Rafamet: obrabiarka-gigant w drodze do Japonii

Rafamet rozpoczął wysyłkę do Japonii obrabiarki typu KDC 700/800NM o wadze ponad 400 ton. Została ona spakowana w 13 skrzyń (największa o wymiarach 6x6 m) oraz do 9 kontenerów 40’ typu OpenTop.

Rafamet jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych dla kolejnictwa, służących do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych. Ale specjalizuje się również w produkcji ciężkich i superciężkich tokarek karuzelowych typu KCI oraz KDC o wadze do około 450 ton. Takie potężne maszyny wykorzystywane są w sektorach energetycznym, maszynowym, stoczniowym, hutniczym i lotniczym. Rafamet produkuje tego typu wyroby jedynie na indywidualne zamówienia.
- Właśnie wysyłamy już trzecią obrabiarkę typu KDC dla klienta w Japonii. W sumie będzie 13 skrzyń w z elementami ponadgabarytowymi. Pozostałe elementy przetransportujemy w 9 kontenerach 40’ typu OpenTop - mówi Henryk Baron, kierownik Biura Ogólnotechnicznego w Rafamet.

Dostawę każdej maszyny trzeba wstępnie zaplanować już na etapie przygotowywania oferty dla klienta.

- Musimy wiedzieć, czy obrabiarka przewieziona będzie do klienta samochodem, koleją, czy też statkiem. Musimy też uwzględnić ostateczne miejsce instalacji maszyny. To warunkuje bowiem, czy gigantyczną obrabiarkę będzie można zmontować u klienta z kilku większych zespołów czy też z drobnych elementów – tłumaczy Henryk Baron.

Obrabiarki produkowane w Kuźni Raciborskiej transportowane są do klienta samochodami, pociągami i statkami. Jak twierdzi Henryk Baron, najwięcej problemów stwarza transport morski. W większości przewoźnicy preferują transport kontenerowy i niechętnie przyjmują na pokład towary zapakowane w inny sposób.

- Trudno wszystkie elementy obrabiarki zapakować w kontenery. W zasadzie zawsze poszukujemy statków, które przewożą zarówno kontenery, jak i drewniane skrzynie – mówi Henryk Baron.

Nie mniejsze problemy stwarza też transport drogowy. Trasa przejazdu wielkogabarytowego transportu musi być uzgodniona z odpowiednimi urzędami i instytucjami. Czasami zachodzi potrzeba, aby usunąć niektóre przeszkody na drodze, tj. znaki drogowe, słupy i drzewa.

Wszystko musi być odpowiednio wcześniej zaplanowane. Brak odpowiedniego opakowania, niewłaściwe zabezpieczenie ładunku, brak odpowiednich dokumentów przewozowych, niewłaściwa trasa przewozu czy nie zgranie terminów przeładunku towaru może wstrzymać wysyłkę na kilka dni.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP