PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rafamet sprzedaje kolejną tokarkę do Mauretanii

Autor: WNP.PL (PIM)
12-04-2017 10:24
Rafamet sprzedaje kolejną tokarkę do Mauretanii

Tokarka model UGE 300 N

Fot. Rafamet

Jeszcze w tym roku Fabryka Obrabiarek Rafamet ma dostarczyć odbiorcy z Mauretanii tokarkę podtorową UGE 400 N. Ma ona służyć do reprofilowania kół lokomotyw ciągnących trzykilometrowej długości pociągi.

To już druga tokarka Rafametu zamówiona przez tego odbiorcę. Konstrukcja obrabiarki umożliwia reprofilowanie kół ciężkich pojazdów szynowych, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. - Zamówiona przez klienta z Mauretanii tokarka podtorowa UGE 400 N obrabiać będzie zestawy kołowe ciężkich lokomotyw spalinowych bez konieczności wymontowywania zestawów z pojazdów. Nasza maszyna spełnia specjalne wymaganie klienta; jej konstrukcja pozwala na obróbkę kół pojazdów, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Jednocześnie, konstrukcja ta jest niezwykle sztywna i gwarantuje utrzymanie geometrii maszyny pomimo tak dużego obciążenia - wyjaśnia Edyta Pałamarz, kierownik sprzedaży w firmie Rafamet.
Zamawiającym jest SNIM, zarządca infrastruktury kolejowej w Mauretanii, największy w tym kraju pracodawca, a zarazem jedna z największych firm wydobywczych w Afryce. Tokarka będzie służyć do reprofilowania kół super ciężkich lokomotyw, służących do transportu rud żelaza. Stanowią one część składu kolejowego o długości ok. 3 km.

- Mauretańskie szlaki kolejowe słyną z najdłuższych pociągów towarowych na świecie. Składają się na nie: 4 lokomotywy, ok. 200 wagonów (z których każdy jest przystosowany do przewozu 85 ton rud żelaza) i kilku wagonów osobowych będących dużą atrakcją turystyczną. Masa całego pociągu wynosi ok. 22 tys. ton - mówi Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Rafamecie.

Zawarty w lutym kontrakt to drugie zamówienie mauretańskiej firmy w spółce z Kuźni Raciborskiej. W tym samym zakładzie, w którym zamontowana zostanie obrabiarka podtorowa od blisko dwóch lat pracuje wyprodukowana w Kuźni Raciborskiej tokarka typu KCM 150 N. Maszyna służy do wytaczania otworów w kołach kolejowych.

- Obrabiarka będzie pracować w trudnych warunkach klimatycznych, w Nouadhibou - w stolicy ekonomicznej Mauretanii. Każda nasza maszyna pracująca w tamtym regionie to spore wyzwanie dla naszych konstruktorów, którzy już przy poprzedniej dostawie do Mauretanii skutecznie uporali się z przeciwnościami klimatycznymi, tj. całoroczną wysoką temperaturą, bliskością Atlantyku z jednej strony, ale też z bezpośrednim sąsiedztwem Sahary z drugiej strony - dodaje Andrzej Rustanowicz.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 501 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP