W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku w poniedziałek położono stępkę promu pasażersko - samochodowego dla armatora z Kanady, największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego na świecie. Jest to drugi z trzech zamówionych promów.
Stocznia podała, że "położenie stępki stanowi ważny element procesu produkcyjnego statku". "Jest to kamień milowy realizacji każdego projektu stoczniowego kończący etap obróbki prefabrykacji wstępnej kadłuba i rozpoczynający etap montażu poszczególnych elementów statku w całość" - czytamy w komunikacie.
W uroczystości udział wzięli przedstawiciele władz kanadyjskiego armatora BC Ferries.
Budowa pierwszej jednostki, której stępkę położono na początku marca, ma zostać zakończona w III kwartale 2016 roku. Budowa trzeciego, ostatniego promu dla kanadyjskiego armatora ma się rozpocząć za około dwa miesiące.
Statki zostały w całości zaprojektowane przez, należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd's Register, pod którego nadzorem są budowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada. Promy o długości 105 metrów obsługiwać będą zachodnie wybrzeże Kanady zabierając jednorazowo na pokład 150 samochodów oraz 600 pasażerów.
Kanadyjski armator BC Ferries w swojej flocie ma 35 jednostek różnej wielkości. Dwa z promów zbudowanych w Gdańsku zastąpią prawie 50-letnie jednostki kursujące między Comox i Powell River oraz na linii Tsawwassen - Southern Gulf Islands route. Trzeci prom będzie stanowił sezonowe uzupełnienie na trasie do Southern Gulf Islands, a także będzie promem zapasowym na pozostałych trasach obsługiwanych przez BC Ferries na czas remontów innych jednostek armatora.
Stocznia ma pełen portfel zamówień do końca 2016 roku; ma kontrakty na budowę 18 jednostek. Zakład najczęściej realizuje statki począwszy od zaprojektowania aż po dostarczenie w pełni gotowego, wyposażonego statku przygotowanego do eksploatacji.
W połowie maja w stoczni otwarto nową linię montażu statków wyposażoną w nowoczesną suwnicę bramową. Dzięki inwestycji zakład będzie mógł budować nie tylko więcej, ale też większe statki.
Obecnie w stoczni równocześnie budowanych jest kilkanaście statków różnego typu, m.in. jednostki do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego (offshore), promy pasażersko- samochodowe, statki towarowe, niszczyciel min oraz żaglowiec.Stocznia planuje w tym roku zwodować tysięczną jednostkę zbudowaną w zakładzie.
Stocznia Remontowa Shipbuilding należy do Remontowa Holding SA, która jest największą stoczniową grupą kapitałową w Polsce i jednym z największych pracodawców na Pomorzu. Holding zarządza dwiema stoczniami (Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego, Remontowa Shipbuilding) oraz spółkami z sektora okrętowego i offshore, czy świadczącymi specjalistyczne usługi. W grupie kapitałowej pracuje ponad 7 tys. pracowników.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Remontowa Shipbuilding: położono stępkę promu dla armatora z Kanady