PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Remontowa Shipbuilding zbudowała najnowocześniejszy statek w Polsce

Autor: PAP
27-04-2016 15:28
Remontowa Shipbuilding zbudowała najnowocześniejszy statek w Polsce
Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Najdroższy i najnowocześniejszy statek zbudowany kiedykolwiek w polskiej stoczni powstał w Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. Specjalistyczna jednostka do układania kabla na dnie morskim o wartości ok. 100 mln euro powstała na zamówienie armatora z Norwegii.

W środę w Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbył się chrzest jednostki, która otrzymała imię "Siem Aimery". Statek został zbudowany na zamówienie jednego z największych norweskich operatorów floty offshore, Siem Offshore. W środę jednostka o długości ponad 95 metrów, obsługiwana przez 60-osobową załogę, ma wypłynąć ze stoczni. Po załadunku kabli rozpocznie pracę na Morzu Północnym.
Adam Maroski, kierownik budowy statku do układania kabla na dnie morskim, tzw. kablowca, nie ma wątpliwości, że "Siem Aimery" jest najnowocześniejszym, najbardziej zaawansowanym technicznie statkiem zbudowanym kiedykolwiek w polskiej stoczni. - Jest to jednostka prototypowa, bardzo skomplikowana i zaawansowana technologicznie - dodał.

Statek będzie wykorzystywany do układania oraz serwisowania wszelkiego rodzaju kabli (zasilających, komunikacyjnych) na dnie morskim w rejonie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu na morzu Północnym. Jest wyposażony m.in. w dwie tzw. karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli, czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów, obracające się wokół własnej osi i służące do przewozu kabli energetycznych. Proces układania kabli będzie nadzorowany przez dwa roboty; jeden z nich będzie obserwował układanie kabla, a drugi w postaci koparki, będzie ten kabel zakopywał.

"Siem Aimery" wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2 oraz napęd diesel-electric.

Członek zarządu Remontowej Shipbuilding Krzysztof Gerowski powiedział dziennikarzom, że obecnie w stoczni budowanych jest 16 statków. - Z tych 16 jednostek, 11 jest prototypami, co jest dużym wyzwaniem dla stoczni - podkreślił. Spółka ma pełen portfel zamówień do połowy 2017 roku. Tłumaczył, że stocznia ma zamówienia, bo jest znanym i uznanym producentem promów i jednostek offshore. - W ostatnich latach zbudowaliśmy mnóstwo jednostek dla armatorów z USA, Singapuru, Kanady i Norwegii - dodał.

Prezes zarządu Remontowej Shipbuilding, Andrzej Wojtkiewicz przyznał, że sytuacja związana ze spadającą ceną ropy naftowej powoduje, że sektor offshore, w którym stocznia miała dość silną pozycję, jak określił, "nieco kuleje i teraz w to miejsce firma intensywnie szuka nowych produktów". Ze względu na spadające ceny ropy armatorzy nie zamawiają jednostek wykorzystywanych do obsługi podmorskich złóż ropy naftowej i gazu. - Stocznia posiada duży ośrodek projektowo-konstrukcyjny, który tworzy nowe produkty i powinien odpowiedzieć na nowe zapotrzebowanie rynku - dodał.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 585 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP