PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Robert Wojdyna, prezes Konsorcjum Stali : Nie odczuwamy przewagi producentów

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
21-09-2010 11:46
Robert Wojdyna, prezes Konsorcjum Stali : Nie odczuwamy przewagi producentów

- Niezależny dystrybutor z reguły sprzedaje i zaopatruje się w różnych źródłach dzięki czemu może zaoferować wyroby w konkurencyjnych cenach - mówi dla portalu wnp. pl Robert Wojdyna, prezes zarządu Konsorcjum Stali SA. - Sieć należąca do producenta tego nie zapewni.

- Jak ocenia Pan współpracę producentów i dystrybutorów wyrobów stalowych?
- Ta współpraca jest tym lepsza, im gorsze są czasy. Wtedy producenci oferują nam lepsze warunki sprzedaży. Jak jest koniunktura okazuje się, że dystrybutorzy są niepotrzebni. Połączenie biznesów producentów i dystrybutorów jest trudne, choć nie niemożliwe.

Producent sprzedaje hurtowe ilości stali i przy takich transakcjach w zasadzie można pominąć dystrybutora. Jednak gdy klient chce zrealizować niewielkie zamówienie można być pewnym, że producent nie będzie angażować się w detaliczną sprzedaż. Tym z kolei zajmie się dystrybutor.

Od dwóch - trzech lat Konsorcjum Stali bardzo dobrze współpracuje z największymi producentami działającymi na krajowym rynku, takimi jak Celsa, CMC czy ArcelorMittal Poland.

We współpracy z producentami dla nas najważniejsza jest rzetelność handlowa, bo cenę zawsze można wynegocjować. Terminowa realizacja umów ma znaczenie pierwszoplanowe. Najgorzej jest wtedy, gdy mamy zapewnione dostawy wyrobów i okazuje się, że terminy te są przesuwane.

Generalnie nie mamy problemów ze współpracą z producentami. Oczywiście z konkurencją należy się liczyć, choć nie odczuwamy przewagi producentów.

– Dlaczego producenci są zainteresowani korzystaniem z własnych kanałów dystrybucji?

- Producenci dążą do rozbudowy własnej sieci. Widzą, że dystrybutorzy zarabiają i rozwijają swe biznesy. Producenci chcą więc przejąć te obszary, które zapewniają wartość dodaną dystrybutorom.

- Jaka jest różnica miedzy niezależnym dystrybutorem a siecią dystrybucji producenta?

- Sieć dystrybucji należąca do producenta sprzedaje wyłącznie jego wyroby. Jeśli producent będzie próbował „odciąć” niezależnych dystrybutorów od dostępu do wyrobów producenta- choćby poprzez ustalenie niekonkurencyjnych cen - wtedy dystrybutor będzie szukał innych źródeł dostaw.

Poza tym niezależny dystrybutor z reguły sprzedaje i zaopatruje się w różnych źródłach dzięki czemu może zaoferować wyroby w konkurencyjnych cenach. Sieć należąca do producenta tego nie zapewni. Producenci powinni zrozumieć, że dystrybutorzy są potrzebni. Często stanowimy bufor w transakcjach handlowych, dlatego że w naszej branży następują bardzo szybkie zmiany cen. Oczywiście dla klienta jest to niekorzystna sytuacja, gdy ceny ulegają ciągłym wahaniom. W tej sytuacji rolę bufora przejmuje dystrybutor. Producent tego raczej nie zrobi, ustali cenę i klient będzie się musiał do niej dostosować.

- Co robią dystrybutorzy, by konkurować z producentami?

- Firmy dystrybucyjne nie tylko zajmują się sprzedażą wyrobów stalowych. Inwestują w centra serwisowe, oferują dodatkowe usługi, zapewniają logistykę. Tym samym zwiększają swą konkurencyjność na rynku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP