PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ropczyce – wzrost dzięki krajowemu rynkowi

Autor: wnp.pl (PIM)
23-05-2017 09:53
Ropczyce – wzrost dzięki krajowemu rynkowi
Fot. mat. pras.

W pierwszym kwartale tego roku grupa kapitałowa ZM Ropczyce zwiększyła wartość sprzedaży na rynku krajowym. Wzrost przychodów w segmencie stali czarnych został zrównoważony przez spadek w nierdzewnych. Odlewnie i przemysł cementowo – wapienniczy też generowały wzrosty.

Grupa wypracowała przychody ze sprzedaży ogółem na poziomie 67,488 mln złotych, a więc wyższym w porównaniu do I kwartału roku 2016 o 8 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 7 proc., do 13,883 mln zł. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 5,847 mln zł i był o 10 proc. wyższy niż przed rokiem. Zysk netto wzrósł natomiast o 42 proc., do 4,75 mln zł.
W obszarze Hutnictwa Żelaza i Stali przychody ze sprzedaży wzrosły o 28,9 proc. do 32,361 mln zł. Głównym obszarem wzrostu był rynek krajowy, gdzie istotnie rozwinięto sprzedaż w zakresie bezpośrednich dedykowanych dostaw materiałów ogniotrwałych i usług do krajowych hut stali. Równoległym czynnikiem wzrostu była rosnąca produkcja podmiotów objętych kompleksowymi obsługami.

W zakresie Hutnictwa Metali Nieżelaznych sprzedaż na poziomie 10,159 mln zł oznacza spadek o 43 proc. To wynik obniżonej konsumpcji materiałów ogniotrwałych na rynku krajowym. W Przemyśle Cementowo – Wapienniczym zrealizowano w pierwszym kwartale 2017 roku sprzedaż na poziomie 18,256 mln zł, odpowiadającym 22 proc. wzrostowi w stosunku do poziomu sprzedaży sprzed roku. Podobnie, jak w drugiej połowie roku 2016, początek bieżącego roku był okresem dynamicznego wzrostu sprzedaży dla Sektora Odlewniczego. Sprzedaż na poziomie 4,054 mln zł oznacza wzrost o 97,8 proc. W kolejnych okresach planowany jest dalszy wzrost sprzedaży dla tego sektora, głównie z uwagi na stopniową odbudowę relacji z podmiotami ukraińskimi.

Pierwszy kwartał 2017 roku spółka zakończyła pozytywnymi wynikami sprzedaży. Główną osią wzrostu był rynek krajowy, gdzie sprzyjającym czynnikiem była poprawa sytuacji makroekonomicznej. Słabsze wyniki sprzedaży w eksporcie to, jak czytamy w komunikacie spółki, „w istotnym stopniu efekt przebudowy strategicznych kierunków rozwoju sprzedaży eksportowej zgodnie z założeniami przyjętej strategii, wymagającej dłuższej perspektywy czasowej dla uzyskania zakładanych rezultatów. Dłuższy od zakładanego horyzont czasowy wejścia i adaptacji współpracy z rynkiem spółka łączyła w pierwszych miesiącach 2017 roku z zakończonymi sukcesami procesami uzgodnień i negocjacji istotnej skali kompleksowych projektów z odbiorcami zagranicznymi i krajowymi”.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 734 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP