PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ropczyce: wzrost na niestabilnym rynku

Autor: wnp.pl (PIM)
12-05-2015 14:35
Ropczyce: wzrost na niestabilnym rynku
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

W pierwszym kwartale tego roku ZM Ropczyce zwiększyła wielkość i wartość sprzedaży, a także poprawiła rentowność, co pozwoliło na zwiększenie zysku netto o ponad 10 proc. W obszarze hutnictwa żelaza i stali spółka wygenerowała ponad jedenastoprocentowy wzrost.

Przychody ze sprzedaży były wyższe o blisko 3 proc. rok do roku i wyniosły 60,3 mln zł. Marża brutto ze sprzedaży wzrosła o 7,6 proc. i wyniosła 12,8 mln zł. Wynik EBIDTA wyniósł 7,5 mln zł i był niższy o 6,7 proc. rok do roku. Odchylenie w analizowanych kwartałach było efektem zdarzenia jednostkowego, które miało miejsce w I kwartale 2014 roku, czyli zakupu nieruchomości od Mostostalu-Energomontaż S.A. w efekcie, którego rozwiązano odpisy aktualizujące należności od tej spółki, co zwiększyło przychody operacyjne w tym okresie.
Zysk spółki wzrósł o ponad 10 proc. do 5,3 mln zł, - To efekt długotrwałych działań w zakresie dywersyfikacji branżowej i produktowej – wyjaśnia Józef Siwiec, prezes ZM Ropczyce, podkreślając znaczenie głębokiej optymalizacji kosztowej i jakościowej produktów.

- Nasze działania pozwoliły, z perspektywy pierwszego kwartału 2015 roku, nie tylko pokryć lukę powstałą po znajdującym się w głębokim kryzysie rynku ukraińskim, ale również zanotować wyniki przekraczające przyjęte założenia sprzedażowe na ten okres – podkreśla Józef Siwiec.

W obszarze hutnictwa żelaza i stali ZM Ropczyce w I kw. 2015 roku wygenerowały ponad jedenastoprocentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrosty zanotowano zarówno w obszarze sprzedaży krajowej, jak i eksportowej.

- Na rynku krajowym udało nam się nie tylko utrzymać stabilną pozycję pomimo wysokiej aktywności konkurencji globalnej, ale również zwiększyć sprzedaż o 22 proc. rok do roku - między innymi dzięki ponownemu uruchomieniu stalowni w ISD Hucie Częstochowa. Jednocześnie prowadzone przez nas działania marketingowe przyniosły efekty w postaci stabilnych wolumenów sprzedaży na ważnych dla nas rynkach, tj. jak np. Rosja, Niemcy, Czechy czy Słowacja. – wymienia Józef Siwiec. Stale rozwija się też sprzedaży na nowych rynkach, takich jak Indie czy Egipt. Wejście na nowe, dotychczas nie obsługiwane rynki to element strategii długoterminowej grupy.

- Wyniki uzyskane w bieżącym roku są potwierdzeniem skutecznego działania spółki w sytuacji niestabilnego rynku zbytu, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i politycznym – podsumowuje Józef Siwiec. Walne Zgromadzenie Spółki zdecydowało o wypłacie dywidendy w wysokości 0,75 zł na akcję. Przeznaczono na to 3,44 mln zł z 11,99 mln zł zysku osiągniętego w 2014 roku.

NA GIEŁDZIE




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP