PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek dystrybucji wyrobów hutniczych: będą zmiany, oj będą!

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
31-05-2011 12:27
Rynek dystrybucji wyrobów hutniczych: będą zmiany, oj będą!

Wzrasta rola dużych dystrybutorów, mniejsze firmy będą musiały zadowolić się lokalnym rynkiem - mówi dla portalu wnp.pl Robert Wojdyna, prezes zarządu Konsorcjum Stali.

Krajowy rynek dystrybucji wyrobów hutniczych szykuje się do zmian. Coraz większego znaczenia nabierają duże sieci dystrybucyjne. Mniejsze firmy mogą mieć problemy z utrzymaniem się na rynku.
Dla nich szansą jest specjalizacja lub dystrybucja lokalna, dopasowana do potrzeb miejscowego rynku.

- Dystrybucja w Polsce to także proces żywiołowy - uważa Robert Wojdyna, prezes zarządu Konsorcjum Stali SA. - Działające na rynku firmy dystrybucyjne podzielić można w zależności od ich wielkości, struktury właścicielskiej i sposobu dostaw wyrobów stalowych.

Na krajowym rynku dystrybucji działa kilkaset firm. Najmniejsze sprzedają do około 10 tys. ton wyrobów stalowych rocznie.

Dominują firmy średnie, sprzedające od 10 tys. do 150 tys. ton wyrobów w skali roku. Najsilniejsze grono stanowią firmy sprzedające powyżej 150 tys. ton wyrobów, działające samodzielnie lub w ramach sieci należących do światowych koncernów stalowych.

Struktura właścicielska firm dystrybucyjnych nie jest jednolita. Są bowiem dystrybutorzy niezależni i hurtownicy powiązani z producentami.

- Dystrybutorzy niezależni mają mocną pozycję na rynku, czego dowodzi wzrost przychodów i obrotów - ocenia w rozmowie z portalem wnp.pl Robert Wojdyna. - Kondycja finansowa branży dystrybucyjnej, mimo problemów płatniczych odbiorców i ostrożności firm ubezpieczających transakcje handlowe, jest całkiem dobra. Firmom dystrybucyjnym nie grożą upadłości.

Jak dodaje Robert Wojdyna, na rynku dystrybucji wyrobów stalowych coraz popularniejsza staje się sprzedaż realizowana w ramach sieci należącej do producentów. Ponadto specjalizacja - na przykład asortymentowa - oraz dystrybucja mieszana.

Zwłaszcza ten ostatni model, w którym klasyczna dystrybucja uzupełniana jest głębokim przetwórstwem i sprzedażą produktu już przetworzonego, zaczyna zdobywać coraz większe uznanie na rynku.

Tym samym wzrasta rola dużych dystrybutorów, dysponujących centrami serwisowymi, zbrojarniami i zakładami produkującymi konstrukcje stalowe. Dotyczy to zwłaszcza firm należących do sieci międzynarodowych koncernów o silnym zapleczu finansowym.

- Mniejsze firmy będą musiały zadowolić się lokalnym rynkiem, na którym, jeśli postawią na specjalizację, znajdą zapewne interesującą niszę - podsumowuje Robert Wojdyna.

Renata Dudała

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP