Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek rur w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
28-10-2011 12:17
Rynek rur w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy
fot. PTWP

- Producenci i dystrybutorzy rur umacniają pozycję rynkową, podejmują próby konsolidacji rozdrobnionego rynku i inwestują - mówi Roman Czyżykowski, wiceprezes zarządu ThyssenKrupp Energostal.

W ubiegłym roku światowa produkcja rur wyniosła 125,2 mln ton. Produkcja rur stalowych w 27 krajach Unii Europejskiej wyniosła 13,3 mln ton. Zdaniem ekspertów rynek rur zarówno na świecie jak i w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy.
Światowy rynek rur stalowych rozwinął się na przestrzeni ostatnich lat dzięki Chinom. W krajach Unii Europejskiej produkcja rur (bezszwowych i ze szwem ) utrzymuje się od kilku lat na zbliżonym poziomie w granicach 16,5-17,9 mln ton. W 2009 roku produkcja wyniosła 11,6 mln ton. W Polsce produkcja rur wyniosła w 2010 roku 455 tys. ton, natomiast zużycie jawne osiągnęło poziom 507 tys. ton. W pierwszym półroczu 2011 roku wyprodukowano 246 tys. ton rur, natomiast zyżycie jawne wyniosło 295 tys. ton. Krajowi producenci zabezpieczają około 40 procent zużycia.

- Rynek rur stalowych w Polsce ma przed sobą niezłe perspektywy, choć nie należy zapominać o zagrożeniach - ocenia Roman Czyżykowski, wiceprezes zarządu ThyssenKrupp Energostal.

Zdaniem Romana Czyżykowskiego szans na wzrost rynku rurowego należy upatrywać przede wszystkim w inwestycjach w wydobycie i wytwarzanie energii w najbliższych kilku latach. Perspektywa wydobycia gazu łupkowego jak również inwestycje w energetyce stwarzają ogromne możliwości dla Polski, które warto wykorzystać. Kolejnym atutem jest wzrost ilości projektów budowlanych z wykorzystaniem profili w gatunku S355 J2H.

Jak dodaje Roman Czyżykowski zagrożeniem dla rynku rur jest konkurencja ze strony innych materiałów, takich jak tworzywa sztuczne, metale nieżelazne. Często mamy do czynienia z zastępowaniem materiałów drogich tańszymi zamiennikami.

Na niekorzyść działa także obniżenie marż i spadek opłacalności sprzedaży w związku z dużym rozdrobnieniem na rynku dystrybutorów. Co więcej, na rynku pojawiają się dystrybutorzy, którzy sprzedają rury okazjonalnie. Minusem jest również niespójna polityka sprzedaży u producentów. Producenci często obniżają ilości minimalne zamówień, aby dotrzeć bezpośrednio do mniejszych klientów.

- Nie ma jednak powodów do obaw - zauważa Roman Czyżykowski.- Producenci i dystrybutorzy rur umacniają swą pozycję rynkową. Podejmują próby konsolidacji rozdrobnionego rynku - jak na przykład Alchemia - i inwestują. Firmy oferują szeroki asortyment wyrobów, inwestują w hale magazynowe, serwis i kompleksową obsługę klienta. To jest gwarancją konkurencyjności - podsumowuje Roman Czyżykowski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP