PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spółka Konrem Nauta złożyła wniosek o upadłość

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
15-12-2013 12:00
Spółka Konrem Nauta złożyła wniosek o upadłość
Fot. Stocznia Nauta

Należąca do grupy Nauta spółka Konrem Nauta złożyła wniosek o upadłość. Pracowników i część kontraktów tej spółki przejęła Nauta. Część niezrealizowanych kontraktów może trafić do Stoczni Gdańskiej.

Konrem Nauta złożył wniosek o upadłość. Nie wiadomo w jakim terminie zostanie on rozpatrzony przez Sąd Upadłościowy. Wszystkich (poza zarządem) pracowników Konremu przejęła Nauta. - Konrem stracił płynność finansową i sądzę, że nasza decyzja była jedyną możliwą, żeby ratować tych ludzi, których my zresztą bardzo potrzebujemy. Od dawna prowadzimy akcję informacyjną poszukując pracowników. Potrzebujemy jeszcze kilkuset ludzi do Nauty i do naszego zakładu na terenie byłej Stoczni Gdańskiej na terenie K3 – powiedział Andrzej Szwarc, prezes Nauty, dodając że takie wpisanie się historii Konremu w potrzeby jego firmy nie było zamierzone. - Ta spółka powstała na bazie wydziału produkcyjnego Nauty, więc to są nasi byli pracownicy i ich przejęliśmy. Jeżeli sytuacja w Konremie się ustabilizuje to możliwe, że przejęci pracownicy tam wrócą – dodał Szwarc.
Nauta przejęła także kontrakt, który upadająca spółka realizowała na jej zlecenie dla norweskiej firmy Kleven Maritime i kończy go wykorzystując tych samych pracowników. - Konrem budował kadłub z siłownią, pewnymi elementami wyposażenia. Zakres robót tej spółki przejmujemy my, a pozostałe ekipy, które poza Konremem pracowały tam na zlecenie Nauty kontynuują pracę. Przez te zawirowania mamy pewne opóźnienia, które trzeba będzie nadgonić – powiedział Andrzej Szwarc. Odbiór jednej sekcji ma nastąpić w najbliższych dniach, a drugiej jest przewidziany na 15 stycznia.

Konrem, który początkowo pracował tylko na zlecenie Nauty zaczął pozyskiwać zlecenia indywidualnie, także od firmy Kleven. Teraz Norwegowie szukają możliwości dokończenia kontraktów, których Nauta nie przejęła. W tej sprawie mieli się odzywać m.in. do Stoczni Gdańskiej.

Kierujący Nautą od dwóch lat Andrzej Szwarc uważa, że podjęta przez laty decyzja o stworzeniu małych spółek z trzech wydziałów kadłubowych Nauty nie była najszczęśliwsza. Jego zdaniem lepszym wyjściem byłoby stworzenie jednej mocnej spółki. Na bazie wydziałów stoczni remontowej stworzono także m.in. kilka spółek silnikowych. - Namawiam prezesów pozostałych spółek do konsolidacji, zwłaszcza że obecnie dublują się pewne specjalności i maszyny, ale to wymaga czasu. Niestety w żadnej z tych spółek, z Konremem włącznie (oprócz jednaj zajmującej się logistyką i transportem) nie jesteśmy dominującym udziałowcem, choć wszystkie te spółki noszą logo Nauty – mówi Andrzej Szwarc, podkreślając że jego zadaniem, kiedy obejmował stocznię było stworzenie dużej mocnej spółki.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP